dinsdag 30 augustus 2016

Ons Oranje! Hendrix: 'Erbij blijven is het doel'

Hendrix: 'Erbij blijven is het doel'
“Ik heb er hard voor moeten werken en dat wordt uiteindelijk beloond door de goede start van het seizoen”, zegt Hendrix opgetogen. De 21-jarige middenvelder kan in ‘zijn’ Philips Stadion zijn debuut maken. “Ik ga ervan genieten en mijn best doen.” Hendrix heeft zichzelf meteen een doel gesteld. “Erbij komen is leuk, erbij blijven is het doel”, besluit de middenvelder.

Internationals melden zich
De aankomst van Hendrix stond in schril contrast met die van Wesley Sneijder. De spelbepaler van Galatasaray maakte in zijn carrière al verschillende ritjes naar Huis ter Duin. Sneijder hoopt donderdag tijdens het oefenduel tegen Griekenland zijn 122ste interland te spelen. Daarmee heeft hij record international Edwin van der Sar (130 caps) in het vizier. Griekenland en Zweden Het Nederlands elftal verzamelde maandag bij Huis ter Duin. Later op de dag, om 18.00 uur, staat een training op het programma. Het is de voorbereiding op de oefeninterland tegen Griekenland, die donderdag om 20.45 uur in het Philips Stadion in Eindhoven wordt gespeeld. Enkele dagen later, op dinsdag 6 september, begint voor Oranje de kwalificatie voor het WK 2018 in Rusland. Dan speelt het team van bondscoach Danny Blind in Solna tegen Zweden.

Berghuis over de perfecte voorzet