donderdag 29 september 2016

Het Koninklijk Huis: Koningin Máxima brengt werkbezoek aan Zadkine Startcollege in Rotterdam

Koningin Máxima brengt werkbezoek aan Zadkine Startcollege in Rotterdam
Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdag 28 september 2016 een werkbezoek gebracht aan Zadkine Startcollege in Rotterdam. Het bezoek stond in het teken van de aanpak van de school om jongeren die ouder zijn dan 16 jaar de kans te geven binnen een jaar een diploma te behalen.

Prinses Laurentien geeft startsein leesbevorderingsproject voor blinde en slechtziende kinderen
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Laurentien der Nederlanden heeft donderdag 29 september het startschot gegeven voor het leesbevorderingsproject 'Het Leesfeest: Alle kinderen moeten kunnen lezen'. Dit deed de Prinses op de school van Koninklijke Visio in Rotterdam, een school voor blinde en slechtziende kinderen van vier tot twintig jaar. Doel van het leesproject is kinderen met een visuele beperking plezier te laten krijgen in het lezen. Prinses Laurentien is beschermvrouwe van de Vereniging Onbeperkt Lezen (voorheen de NLBB, Vereniging van Leesgehandicapten).

Afscheidsaudiëntie ambassadeur Senegal
Zijne Majesteit de Koning heeft hedenochtend op de Eikenhorst in Wassenaar in afscheidsaudiëntie ontvangen de ambassadeur van de Republiek Senegal, H.E. mevrouw Maymouna Diop Sy.