dinsdag 27 september 2016

Oproep Sinterklaasfeest

Beste leden van de Nederlandse Vereniging,

De "dieciocho" is weer achter de rug en ook al lijkt het nog zo ver weg, bij de Nederlandse Vereniging zijn we alweer volop bezig met de organisatie van het Sinterklaasfeest. Om de Nederlandse kinderen in Chili ook dit jaar weer een geweldig feest te bezorgen, hebben we jullie hulp nodig!

Sinterklaascommissie
Voor de organisatie van dit jaar zijn we op zoek naar een aantal leden waarmee we de Sinterklaascommissie kunnen vormen. De commissie zal verantwoordelijk zijn voor de voorbereiding en de coördinatie op de dag zelf, in samenwerking met een van de bestuursleden. Zonder leden die een bijdrage leveren aan de organisatie van de Sinterklaasactiviteiten zal de viering helaas niet haalbaar zijn. Let op: je hoeft als commissielid niet voor Zwarte Piet te spelen!
Onze vraag is daarom: Wie van de leden wil ons helpen bij de organisatie van de Sinterklaasviering? Aanmelden kan uiterlijk tot zondag 16 oktober.

Sinterklaas/Zwarte Pieten
Heb je zin om tijdens het feest mee te doen als Zwarte Piet of Sinterklaas? Meld je dan nu aan! Het Sinterklaasfeest zal dit jaar plaatsvinden op zondag 4 december.
Strooigoed
Daarnaast hebben wij de afgelopen jaren het geluk gehad dat veel mensen uit Nederland strooigoed voor ons mee konden nemen. De invoer van strooigoed zorgt namelijk voor zeer veel kosten en coördinatie in verband met de douane. Wij willen daarom ook dit jaar weer proberen om via de informele weg zoveel mogelijk strooigoed vanuit Nederland naar Chili te krijgen.
Onze vraag is daarom: Wie van de leden reist binnenkort naar NL / krijgt visite over vanuit NL en zou enkele zakken strooigoed voor ons mee kunnen nemen in de bagage? Alle beetjes helpen en de kosten worden uiteraard naderhand verrekend met de NLV. Wij hopen dit jaar weer Pieten rond te kunnen laten rennen met strooigoed, dat hoort immers echt bij het Sinterklaasfeest!

Mocht je ons kunnen helpen met een van de bovenstaande oproepen, stuur dan een mail naar nlv@ nlv. cl en we zullen contact met je opnemen. We rekenen op jullie bijdrage, zodat de Nederlandse kinderen in Chili van deze mooie traditie kunnen blijven genieten!

Alvast bedankt en vriendelijke groet,
de Nederlandse Vereniging