maandag 17 oktober 2016

Frankrijk: Het jachtseizoen weer van start…

Het jachtseizoen weer van start…
De komst van de herfst valt elk jaar samen met de opening van de jacht. Dit nieuwe seizoen, met het langzaam verdwijnen van de zomerdagen, is niet erg geliefd bij veel mensen. Maar ten minste 1.200.000 jagers wachten ieder jaar wéér ongeduldig op dit moment. Jagen gebeurt over het algemeen op particulier terrein, maar soms […] Het bericht Het jachtseizoen weer van start… verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Een toren op de Haut-Folin, Bribracte is akkoord
Aan het einde van dit jaar zullen we het weten: Komt de uitkijktoren (Sentier des Cimes) van 40 meter op de top van de Haut-Folin er of niet. 'Ik vind het een erg interessant project en ik hoop dat het doorgaat' is de eenvoudige reactie van Vincent Guichard over de uitkijktoren op de top van […] Het bericht Een toren op de Haut-Folin, Bribracte is akkoord verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Snel internet voor de Nièvre
De autoriteiten zijn bereid veel geld te investeren om de Nièvre te voorzien van snel internet. "Het kost me zeven uur om een film te downloaden. Je moet wel erg veel geduld hebben", zegt Margot uit Pouques-Lormes. Het bericht is hier goed ontvangen, al zal het nog  een aantal jaren duren om de Nièvre te […] Het bericht Snel internet voor de Nièvre verscheen eerst op Bourgondische Zaken.