zaterdag 8 oktober 2016

Mobility Indaba 8-9 oktober

.

Kaapstadmagazine nieuwsbrief

Als echte Nederlander kan jij natuurlijk fietsen! Fietsen is uiteraard iets wat er bij ons Nederlanders met de paplepel wordt ingegoten. Het is in Nederland vanzelfsprekend om even op de fiets te springen om naar school, werk of de bakker te gaan. Moeten we verder reizen, dan laten we de fiets op het station en pakken we de trein, bus, tram of metro. Zoals jullie weten is dit in Zuid-Afrika anders: om van A tot B te komen, heb je een stuk minder keuzemogelijkheden.

Het Nederlandse Consulaat-Generaal in Kaapstad organiseert tijdens October Transport Month de Mobility Indaba op de Kenilworth Race Course.

Met dit meerdaagse evenement wil het Consulaat-Generaal, in samenwerking met de City of Cape Town, een positief licht schijnen op diverse vormen van mobiliteit.

De Nederlandse gemeenschap in Kaapstad is van harte welkom om op 8 en 9 oktober van 9.30 tot 16.30 deel te nemen aan dit gratis evenement dat geschikt is voor het hele gezin.

Wat is er allemaal te doen?

• De Monster BMX show met professionele BMX'ers, Skateboarders en Dj's
  • Kinderen kunnen hun fietsdiploma halen door mee te doen aan; Cycle Safety School, Repair my Bike en Learn to Cycle
  • Neem je eigen fiets mee en maak gebruik van de Pump Track
  • Doe mee aan een hackathon en werk aan oplossingen voor mobiliteitsvraagstukken
  • Voor de kleine bouwers is er het mini-makerslab
  • Er is een tentoonstelling met prachtige verhalen over hoe een fiets het leven van mensen heeft veranderd

Kortom, een super leuk evenement waar je de kans krijgt je Nederlandse fiets-skills te laten zien in de Zuid-Afrikaanse lente zon, en bovendien helemaal gratis!

Meer informatie en de routebeschrijving vind je hieronder:

Hopelijk tot ziens dit weekend!

Het Nederlands Consulaat-Generaal te Kaapstad

Kaapstadmagazine nieuwsbrief