zondag 9 oktober 2016

Ons Oranje! Blind haalt Vilhena bij selectie

Blind haalt Vilhena bij selectie
Bondscoach Danny Blind heeft zaterdag Tonny Vilhena toegevoegd aan de selectie van het Nederlands elftal. Het oproepen van de Feyenoord-middenvelder houdt verband met de hamstringblessure van Wesley Sneijder. De aanvoerder van Oranje moest vrijdagavond in de rust van het met 4-1 gewonnen duel met Wit-Rusland gewisseld worden. Door de toevoeging van Vilhena, die zich zaterdagmiddag in Amsterdam bij Oranje meldt, bestaat de selectie nu uit 24 spelers. Nederland speelt maandag 10 oktober tegen Frankrijk. De WK-kwalificatiewedstrijd in de Amsterdam ArenA begint om 20.45 uur.

Nog even nagenieten van Oranje
Na de mooie overwinning van 4-1 is er alle aanleiding om nog even na te genieten. Want Nederland versus Wit-Rusland bood voldoende mooie momenten om op terug te kijken!

Vorm vervangt Cillessen
Michel Vorm sluit morgen in de loop van de dag aan bij de spelersgroep van het Nederlands elftal. De doelman van Tottenham Hotspur vervangt Jasper Cillessen die vanmiddag – zaterdag - bij de training in Amsterdam een enkelblessure opliep. Vorm keepte drie jaar geleden voor het laatst een wedstrijd van Oranje. Dat was in het WK-kwalificatieduel met Hongarije (8-1). Zijn laatste speelminuut dateert van juli 2014. Tijdens het WK in Brazilië kwam hij in de wedstrijd tegen het gastland in het veld voor Jasper Cillessen. In de blessuretijd van de strijd om het brons maakte Vorm zijn debuut op het WK. Nederland, dat gisteren in Rotterdam met 4-1 van Wit-Rusland won, speelt maandag 10 oktober tegen Frankrijk. De WK-kwalificatiewedstrijd in de Amsterdam ArenA begint om 20.45 uur.