donderdag 3 november 2016

Brazilie: Ploumen en Dijsselbloem ondertekenen met banken convenant over mensenrechten

Ploumen en Dijsselbloem ondertekenen met banken convenant over mensenrechten
Ministers Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) en Dijsselbloem (Financiën) hebben vanochtend hun handtekening gezet onder het convenant Bancaire Sector. Het convenant bevat afspraken over het aanpakken en voorkomen van mensenrechtenschendingen bij investeringen van banken en hun zakelijke partners. 13 Nederlandse banken, de NVB, vakbonden, ngo's en de overheid doen mee, onder begeleiding van de SER. Ploumen en Dijsselbloem: 'Nederlandse banken nemen verantwoordelijkheid voor het respecteren van mensenrechten wereldwijd. Dat is een belangrijke stap om mondiale productieketens eerlijker en duurzamer te maken.'

Stage mogelijkheid op de Nederlandse Ambassade in Brazilië
De Nederlandse Ambassade in Brazilië biedt de mogelijkheid voor een stage bij de afdeling Politiek, Publieksdiplomatie en Cultuur (PPC). Stageperiode is in overleg te bepalen, maar zou bij voorkeur tussen half januari en eind februari 2017 ingaan en voor minimaal 4 en maximaal 6 maanden zijn.