zondag 20 november 2016

Frankrijk: De zeven sluizen van Rogny

De zeven sluizen van Rogny
Het gemeentebestuur maakte woensdag 2 november bekend dat de onderhoudswerkzaamheden rondom de zeven sluizen van Rogny starten. De sluizen stammen uit de 17de eeuw en zijn aangelegd in opdracht van koning Henry IV. Het gebied beslaat meer dan 22.000 m² vanaf het canal de Briare  tot aan de sluizen. De gemeente Rogny is verantwoordelijk voor […] Het bericht De zeven sluizen van Rogny verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Het is weer tijd voor de Beaujolais Nouveaux!
De derde donderdag van november is het weer zover en worden de flessen weer massaal ontkurkt! Dan vloeit de ene helft van het volume Beaujolais Nouveaux via de grote distributiekanalen naar de dorstige kelen over de hele wereld en gaat de andere helft naar de evenementen, promotiecampagnes en feesten om de nieuwe oogst te vieren. […] Het bericht Het is weer tijd voor de Beaujolais Nouveaux! verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Het Camembert-doosje (vervolg en slot)
Dit is een vervolg op: Het Camembert-doosje (eerste deel). Toen we nog geen jaar geleden aarzelend overwogen om ons huis in Les Quatre Vents te gaan verkopen en – na bijna veertig jaar – langzamerhand uit de Morvan te vertrekken, rees de vraag: wat doen we met het Camembert-doosje dat we indertijd, tijdens een restauratie […] Het bericht Het Camembert-doosje (vervolg en slot) verscheen eerst op Bourgondische Zaken.