maandag 14 november 2016

Frankrijk: Rustig op vakantie: la gendarmerie bewaakt uw woning

Rustig op vakantie: la gendarmerie bewaakt uw woning
Tijdens de vakanties, vooral in de zomer, controleert de politie met grote regelmaat de huizen van inwoners die zich daarvoor hebben geregistreerd. Sinds het begin van het jaar neemt het aantal registraties toe. 833 in totaal tegen 764 vorig jaar. Op de website van de prefectuur staat: "Deze voorziening is in het leven geroepen om […] Het bericht Rustig op vakantie: la gendarmerie bewaakt uw woning verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Slechts enkele maanden na de overname van het monument door Séverine en Cedric Mignon vond de oprichting van de Vereniging tot behoud van het kasteel van Meauce en de benoeming van de eerste raad van bestuur plaats. Een nieuwe fase in een inmiddels gemeenschappelijk avontuur. Gelijktijdig met de overname is een website en een Facebook-pagina […] Het bericht Behoud van Le château de Meauce, een meesterwerk aan de oevers van de Allier, in gevaar verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Het wordt weer koud in de Nièvre
Koolmonoxide zorgt ieder jaar weer voor dodelijke ongevallen. Met de komst van de kou en het opstarten van de kachels stijgt ook weer de kans op koolmonoxidevergiftiging als gevolg van onvolledige verbranding van hout, steenkool,  butaan en propaan. Hetzelfde geldt overigens voor geisers en kookinstallaties. Dit sluwe, giftige en reukloze gas doodt mensen en veroorzaakt […] Het bericht Het wordt weer koud in de Nièvre verscheen eerst op Bourgondische Zaken.