donderdag 24 november 2016

Sinterklaas 3 december | Nieuwjaarsborrel

Vanuit de Voorzitter

Voor iedereen die er afgelopen zaterdag bij was op het Haringfeest: bedankt voor je komst! Het was weer een gezellige oerhollandse avond met bitterballen, haring, de loterij en muziek. We willen ook heel graag alle partners bedanken voor hun bijdrage aan de loterij, het eten en uiteraard DJ Edwin voor de muziek en het entertainment!

Ons volgende event is het Sinterklaasfeest op 3 december. Vorig jaar hadden we bijna 90 kinderen, dus we gaan naar een iets andere opzet om het voor de kinderen leuker te maken en het wachten te beperken. Dit jaar hebben we een tekenwedstrijd voor de kinderen en er is volop Sinterklaassnoepgoed en gevulde speculaas en Hollandse poffertjes. Dus het wordt een prachtig feest voor de hele familie.

Verder kan ik melden dat we blij zijn met een uitbreiding van ons bestuur. Eugenie Meijer is begonnen als nieuw bestuurslid en zij zal de ledenadministratie op zich gaan nemen. In deze nieuwsbrief stelt ze zich graag aan je voor. Tot 3 december!

Hartelijke groet,

Wilma Ouwehand
President N.A.S.F.

Even voorstellen: nieuw bestuurslid Eugenie

Aangenaam. Mijn naam is Eugenie Meijer. Ik ben geboren en getogen in Raalte. Ik ben getrouwd met Gustavo (Guus) Pfeifer en we hebben 2 kinderen Guus (13) en Felipe (12). Sinds December 2014 zijn we woonachtig in Weston, FL. Ik werk hier voor een software bedrijf dat helpt met FATCA compliance. Als ik niet werk, vind ik het heerlijk om te koken en mag ik graag wandelen en fietsen. In het weekend zijn we vaak aan het strand te vinden. Voordat we naar de VS kwamen, hebben we 15 jaar in Chili gewoond. Daar ben ik altijd lid geweest van de Nederlandse Vereniging, en heb aan vele activiteiten meegedaan, vooral die van de Nederlandse school De Andes. Maar nu de jongens wat groter zijn, heb ik zin en tijd in om actief bezig te gaan binnen de Dutch Club. Afgelopen zaterdag op het haringfeest heb ik al vele mensen ontmoet, dat was ontzettend leuk! Hopelijk gauw tot ziens!

Aankomende events:

De N.A.S.F. organiseert op zaterdag 3 december van 1.30 – 4.30 PM met medewerking van de Oranjebloesem weer een gezellig en echt Nederlandse Sinterklaasfeest. We zorgen uiteraard voor de Sint en zijn pieten, spelletjes, koffie, thee, limonade en alcoholische drankjes, Sint lekkernijen en Hollandse poffertjes. Voor meer informatie over de activiteiten en locatie, zie onze website.

Locatie: Scandinavian Church and Center, Breezeway Hall.
Aanmelden: Online via eventbrite.

Events vanuit het Nederlands Consulaat

Meer informatie is te vinden op onze website >>

Afgelopen N.A.S.F. events

Familiedag: 18 september 2016
De Familiedag was een succes! Er waren zo'n ongeveer 25 families (zo'n 75 mensen), die allemaal  geklommen, gekanoed, gespeeld, gespeurtocht, gegeten en/of gedronken hebben. Kortom, een echt gezellige, zonnige middag. De fotospeurtocht bleek een beetje moeilijk, maar 't moest wel spannend blijven natuurlijk. De foto's staan weer op Facebook en we hebben goed nieuws: zondag 5 maart doen we het weer!

Haringfeest: 12 november 2016
Met heerlijke Ouwehand haring, bitterballen, Aviko friet en stampot met worst, was het weer een oergezellig Hollands feestje afgelopen weekend in de Miami Yacht Club. DJ Edwin zorgde voor de heerlijke deuntjes en entertainment en kreeg iedereen aan het dansen. De loterij zorgde ervoor dan menigeen met fantastische prijzen naar huis ging, waaronder een Heineken fiets (winnaar: Graziella / Haringmeisje), een Cruise naar keuze voor 2 personen van de Holland-America lijn (winnaar Sylvia / oud-bestuurslid) en een vlucht met de Flying DJ (winnaar Gustavo / man van nieuw bestuurslid Eugenie). De foto's zijn hier te bekijken.

Oproep: nieuwe Treasurer en Media Manager gezocht!

Binnenkort komen er twee bestuursfuncties vrij. Helaas moeten we afscheid gaan nemen van onze Treasurer, Andre, die vanwege een nieuwe baan teruggaat naar Nederland. Onze Media Manager, Barbara, heeft na 2 jaar als bestuurslid besloten zich op andere activiteiten te gaan richten. Heb jij interesse in een van deze functies? Stuur dan een e-mail naar president@ dutchclubsouthflorida. com.

Functiebeschrijving Treasurer:
  • Verrichten van de jaarlijkse Sunbiz Florida en IRS declaraties.
  • Opstellen jaarlijks budget en periodiek rapporteren van financiële status in het bestuur.
  • Ontvangen inkomsten (betalingen aan de deur, verloting, etc.) en verrichten betalingen (ter compensatie gemaakte kosten, locatie huur, etc.) voor en tijdens events.
Functiebeschrijving Media Manager:
  • Bijhouden teksten, evenementen en nieuws op de website Dutch Club (Wordpress).
  • Opstellen en uitsturen maandelijkse nieuwsbrief en uitnodigingen (Mailchimp).
  • Bijhouden Facebook middels het posten van N.A.S.F. nieuws, updates en events.
  • Contacten onderhouden met partners van N.A.S.F. voor input communicatiemiddelen.

Oproep voor het Sinterklaasfeest

Piet gezocht voor Sinterklaasfeest
Heb jij verborgen acteertalenten of lijkt het je gewoon heel leuk om een keer voor Piet te spelen tijdens ons Sinterklaasfeest op 3 december, stuur dan tevens een e-mail naar events@dutchclubsouthflorida.com

Welkom nieuwe leden!
De volgende mensen zijn sinds kort lid geworden van de N.A.S.F:

Henny, Annmarie en Lucas Engelen
Jos en Jikke Heijmen

Welkom bij de club!

Verjaardagen leden - december

Alle informatie uit deze nieuwsbrief is ook te vinden op onze website: www.dutchclubsouthflorida.com.