zondag 13 november 2016

Sinterklaas komt naar Kaapstad | Let op: Home Affairs nóg strenger

Twitter logo Linkedin logo Facebook logo Pinterest logo Instagram logo

Nieuws vóór en dóór Nederlanders in Zuid-Afrika

Organiseer je een 'Hollands' feestje? Wil je tips voor een goede school, zoek je woonruimte of een nanny, of wil je er juist eentje aanbevelen? Of wil je om een andere reden graag in contact komen met bijna 4000 andere Nederlanders in Zuid-Afrika? Voor dat - en meer - is deze nieuwsbrief bedoeld: elke twee weken in je inbox, gratis en voor niets!

ROEPT U MAAR!

Kaapstadmagazine nieuwsbrief

Sinterklaas komt naar Kaapstad

Ook dit jaar komt Sinterklaas weer naar Kaapstad. Op 4 december organiseert de Nederlandse School Kaapstad het jaarlijkse Sinterklaasfeest op het prachtige Riverside Estate in Hout Bay. En natuurlijk zijn alle Nederlandse en Vlaamse kinderen uitgenodigd. Neem je zwemkleren en je eigen picknick mee, of geniet van onze heerlijke koffie, speculaastaart of saté.
Waar? Riverside Estate Hout Bay
Wanneer? zondag 4 december
Hoe laat? 11.00 – 14.00h - Sint en zijn Pieten arriveren om 11.30
Meld je aan op sinterklaas@ nederlandseschoolkaapstad. com. Graag weet de Sint van alle kinderen hun voor- en achternaam en leeftijd en voorziet hij je na aanmelding van alle praktische informatie. Toegang voor iedereen van twee jaar en ouder is R50 per persoon, te betalen op de dag zelf.

Wie neemt Leo mee van Kaapstad naar Nederland?

Ik ben op zoek naar een hondenliefhebber die midden februari of eventueel maart van Kaapstad naar Nederland vliegt (bij voorkeur met KLM) en mijn hondje Leo (dwergkeesje) op zijn/haar naam mee zou willen nemen. Ik ga zelf terug naar Nederland in januari en zou hem dan meenemen, maar hij heeft een vaccinatie te laat gekregen en mag daardoor pas midden februari vliegen. Alle kosten en papieren en dergelijke worden uiteraard door mij geregeld, het enige wat gedaan hoeft te worden is Leo bij aankomst op Schiphol ophalen bij de bagageclaim en zijn papieren laten zien bij de douane. Ben jij of ken jij iemand die in die periode naar Nederland vliegt en bereid is Leo mee te nemen? Dan hoor ik dat heel graag. Met vriendelijke groet, Lisa Zitter - lisazitter@ hotmail. com

Sinterklaasmarkt 3 december, De Backery/De Molen

Op zaterdag 3 december is het tijd voor de jaarlijkse Sinterklaasmarkt van De Soete Inval. Waar naast Sinterklaasattributen zoals taaitaai, marsepein, kruidnoten, chocoladeletters en speculaas ook alvast de inkopen voor kerst gedaan kunnen worden, o.a. kerstkransen en kerststollen.
47 Van Riebeeck Laan, Edenvale. De markt begint om 12.00u.

Wie schrijft, die blijft

Einde aan een tijdperk: tot ziens Margot!

Het veroorzaakte een lichte paniekgolf in culinair Kaapstad en de Wijnlanden - het bericht dat 'onze' Margot Janse na 21 jaar afscheid neemt van The Tasting Room. Het hoe, wat, waarom en hierna lees je in ons artikel 'Margot Janse neemt afscheid'

Home Affairs nóg strenger tegen 'overstayers'

Nu we toch bezig zijn met slecht nieuws brengen, hier is er nog zo eentje... We ontvingen een officieel bericht van onze vrienden bij het Department of Home Affairs, waarin ze meedeelden vanaf nu nóg strenger op te treden jegens overstayers. Kortom, voor iedereen die je kent die hier op vakantie is of een tijdje reist - blijf geen dag te lang in Zuid-Afrika!