vrijdag 18 november 2016

Zondag 20 november 2016 in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Greetings!

Een existentiële crisis.

Duidt de verkiezing voor Trump en de keuze voor Brexit ook op een existentiële crisis van de (westerse) mens? De mens, die niet meer weet waar hij/zij vandaan komt en wat zijn/haar bestemming is. De mens die geen vaste grond meer ervaart onder zijn voeten. Wie ben ik, en wat doe ik hier op aarde? Word ik nog wel gezien? Over deze kwetsbaarheid en existentiële vragen gaat het zondag.

U bent allen welkom om de dienst bij te wonen.

Joost Röselaers leidt de dienst, Tom Mohan speelt op het orgel.

Bernard Woelderink
Wat leren Nederlandse kerken in den vreemde ons over de Nederlandse identiteit?

Wij zijn zeer vereerd dat Bernard Woelderink een Library Dinner wil leiden in de Nederlandse Kerk. Woelderink is oud-directeur van het Koninklijk Huisarchief.
Na zijn pensionering schreef hij verschillende publicaties over de Oranjes, en hij deed onderzoek naar de Nederlandse Kerk in Sint Petersburg. Deze kerk heeft een rijke en fascinerende geschiedenis. Aan de hand van zijn onderzoek en onze ervaringen in Londen willen wij ook de vraag bespreken, wat Nederlandse kerken in den vreemde ons kunnen leren over de Nederlandse identiteit.

Bernard Woelderink is een buitengewoon erudiet en onderhoudend spreker. Van harte welkom bij dit bijzonder diner. Het aantal plaatsen aan tafel is beperkt!

Library Dinners willen de geschiedenis en de identiteit bespreken en onderzoeken van de Nederlandse Kerk in Londen. De voertaal van dit diner is Nederlands. Toegang is 20 pond p.p., inclusief eten en drank. Het diner is van 18.30 tot 21.30 uur.

Hartelijke groeten,

Joost Röselaers
Predikant van de Nederlandse Kerk in Londen

Diaconie november 2016
 Amnesty International

Namens de diaconie,

Doet U/Doen jullie mee? De  omgekeerde advents-  kalender
Het is de eerste zondag van advent op 27 november. Veel mensen en vooral kinderen vinden het leuk om een adventskalender met chocola of cadeautjes te krijgen en zo de dagen tot kerst af te tellen. >Lees

Hieronder een lijst met items die gevraagd worden door beide charities/goede doelen en hier een simpele "shopping list" om makkelijk af te drukken:

1. Tandpasta 2. Tandenborstel 3. Deodorant 4. Shampoo 5. 1 kg suiker 6. Vegetarische bouillonblokjes 7. 1 liter houdbare melk 8. Rode linzen 9. 1 liter olie 10. 1 kg rijst 11. Koekjes 12. Cereal bars 13. Zout 14. Chili poeder 15. Gedroogd fruit 16. Noten 17. Thee 18. Koffie 19. Blikjes vis 20. Blik tomaten21. Blik kikkererwten (ring pull) 22. Blik Kidney bonen 23. Handschoenen 24. Nieuw mannen ondergoed 25. Een goede gebruikte trui of sjaal 26. Een paar sokken 27. tin of plastic beker 28. Zaklamp.

Veel plezier met het vullen van een doos voor een ander die het goed kan gebruiken!

SAVE THE DATES

1900 - 21:00

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Quick Links

Online
466 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Nederlandse Kerk
7 Austin Friars