woensdag 14 december 2016

Afscheidsaudiëntie ambassadeur Qatar

Zijne Majesteit de Koning heeft hedenmiddag op Paleis Noordeinde in afscheidsaudiëntie ontvangen de ambassadeur van de Staat Qatar, Z.E. Khalid Fahad F. AL-Khater.   RVD, nr. 273

Koningin Máxima spreekt over inclusieve financiering met G20 voorzitter Duitsland
Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdag 14 december in Berlijn in haar functie van speciale pleitbezorger van de VN secretaris-generaal voor inclusieve financiering voor ontwikkeling gesprekken met minister Wolfgang Schäuble van Financiën en minister Gerd Müller voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling. De Bondsrepubliek Duitsland heeft sinds 1 december het G20 voorzitterschap overgenomen van China. Koningin Máxima is erevoorzitter van het mondiale samenwerkingsverband voor inclusieve financiering 'Global Partnership for Financial Inclusion' (GPFI) van de G20.

Koning beëdigt raadsheer Hoge Raad
Zijne Majesteit de Koning heeft hedenochtend op Paleis Noordeinde mevrouw mr. A.F.M.Q. Beukers-Van Dooren beëdigd tot raadsheer van de Hoge Raad der Nederlanden.