dinsdag 20 december 2016

Frankrijk: De kerstboom voor het Élysée

De kerstboom voor het Élysée
Afgelopen maandag is 's ochtends een spar van 11 meter in een schip geladen in de haven van Auxerre. Dit binnenvaartschip is nu onderweg naar Parijs, waar hij binnenkort zal aankomen. De boom uit Montsauche-les-Settons zal op de binnenplaats van het presidentieel paleis Élysée geplaatst en versierd worden. "Met deze grote operatie willen we graag […] Het bericht De kerstboom voor het Élysée verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Originele (kerst)versieringen in Onlay
In Onlay vind je aan het eind van het jaar geen lichtgevende, knipperende slingers als versiering. Diverse artiesten hebben hier met veel zorg originele décoraties gemaakt. Al zeven jaar lang helpt de vereniging "Adere" in Onlay bijzondere winterse taferelen te realiseren. Een klein team van kunstenaars bedenkt de voorstellingen en gaat vervolgens aan de slag. […] Het bericht Originele (kerst)versieringen in Onlay verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Een anti-inbraak app op je telefoon
De politie in de Nièvre gaat een applicatie voor smartphones lanceren: "Stop Inbraken" (Stop Cambriolages). Het is een waarschuwingssysteem waarmee je direct inbraken kunt melden, verdachte zaken kunt aangeven en waarmee een alert voor de omgeving wordt verspreid. "Attentie: verdacht wit voertuig in de Rue Camille-Baynac in Varennes-Vauzelles, drie inbraken in de rue de l'Orangerie […] Het bericht Een anti-inbraak app op je telefoon verscheen eerst op Bourgondische Zaken.