vrijdag 2 december 2016

Geloofsbrieven ambassadeurs Jemen, Tunesië en Ierland

Zijne Majesteit de Koning heeft hedenochtend op Paleis Noordeinde in Den Haag ter overhandiging van hun geloofsbrieven achtereenvolgens de ambassadeur van de Republiek Jemen, H.E. mevrouw Sahar Mohammed Abduljabbar Ghanem, de ambassadeur van de Republiek Tunesië, Z.E. Elyes Ghariani, en de ambassadeur van Ierland, Z.E. Kevin Kelly ontvangen.

Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima lunchen met 'uitblinkers'
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima hebben donderdag 1 december 2016 in Paleis Noordeinde een lunch aangeboden aan Nederlanders die zich hebben onderscheiden door een bijzondere prestatie.

Koninklijke Familie bij uitreiking Prins Claus Prijs 2016
Hunne Majesteiten Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima en Hunne Koninklijke Hoogheden Prinses Beatrix, Prins Constantijn, Prinses Laurentien en Prinses Mabel zijn donderdagmiddag 15 december in het Koninklijk Paleis Amsterdam aanwezig bij de uitreiking van de Grote Prins Claus Prijs 2016 aan de Thaise filmmaker en artiest Apichatpong Weerasethakul. Prins Constantijn reikt als erevoorzitter van het Prins Claus Fonds de prijs uit. Naast de hoofdlaureaat ontvangen ook de vijf andere laureaten hun prijs uit handen van Prins Constantijn.