donderdag 8 december 2016

Ontdek de voordelen van een handelsmissie

Hoe ziet uw ideale bijeenkomst eruit? We horen graag uw mening

Deze bijeenkomsten mag u niet missen

Vanaf begin volgend jaar worden de nieuwsbrieven Internationaal en Innovatie samengevoegd tot één nieuwsbrief: 'KvK-nieuws voor mkb'ers'. In deze mkb-nieuwsbrief informeren we u naast onderwerpen over buitenland of innovatie, ook breder over zaken die u als ondernemer bezighouden. We hopen op deze manier u nog relevanter nieuws te kunnen bieden.

VS
Trump brengt Nederlandse ondernemers niet van de wijs

De verkiezingsuitslag in de VS houdt de gemoederen nog steeds flink bezig. De uitslag leidt tot voorspellingen over koerswijzigingen, dalende export en beweging op financiële markten. Maar het blijft bij speculeren. Nederlandse bedrijven laten zich dan ook niet van de wijs brengen, zo merkt ook KvK-adviseur Herman Hartgers.

Globe Airmotors vindt distributeur via EEN

Enterprise Europe Network (EEN) helpt ondernemers, onderzoeksinstituten, universiteiten, technologiecentra en instellingen voor bedrijfs- en innovatieontwikkeling kosteloos met het vinden van partners wereldwijd. Zo vond Globe Airmotors met behulp van EEN een distributeur in Hongarije en zijn de eerste orders geplaatst.

Lees het verhaal van Globe Airmotors

NL exporteert
Onmisbare app voor internationale ondernemers

NL exporteert app is de eerste Nederlandse wereldwijde export app die speciaal ontwikkeld is voor ondernemers met grensverleggende ambities. Via een interactieve wereldkaart vindt u per land in één oogopslag relevante marktinformatie. Denk aan actuele kengetallen, de do's & don'ts over lokaal zakendoen, het vinden van handelspartners en ondersteuningsprogramma's.

Download NL exporteert

Alles over zakendoen met buurland België

In 2015 exporteerde Nederland voor ruim 44 miljard euro naar België. Dit maakt België de tweede belangrijkste handelspartner voor Nederland. Wilt u meer weten over het zakendoen met België? Kom dan naar de bijeenkomst Road2Belgium op 15 december. Hier hoort u alles over cultuurverschillen, marktkansen, wat er komt kijken bij het uitvoeren van lokale werkzaamheden en e-commerce in de B2B-markt.

Meer informatie en aanmelden

Handelsmissie
Ontdek de voordelen van een handelsmissie

Deelnemen aan een handelsmissie kan veel voordelen opleveren. Zo ontmoet u niet alleen potentiële zakenpartners, maar kunt u ook kennis uitwisselen en uw internationale netwerk uitbreiden. Op veel handelsmissies zijn ook bewindspersonen en diplomaten aanwezig; zij kunnen deuren voor u openen, die anders gesloten zouden blijven.

Meer over handelsmissies

Hoe ziet uw ideale bijeenkomst eruit? We horen graag uw mening

KvK en Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland organiseren volgend jaar samen een evenement voor ondernemers die willen groeien. Hiervoor bepaalt ú de inhoud. Omdat uw mening belangrijk voor ons is, horen we graag wat u van de nieuwe opzet vindt en welke onderwerpen u zou inbrengen.

Vul de vragenlijst in

Deze bijeenkomsten mag u niet missen

Vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief?

Bel dan met een KvK-adviseur: 088 585 2222 of mail naar: groei@kvk.nl

Meer informatie over internationaal ondernemen

www.kvk.nl

Volg ons op: Facebook Twitter LinkedIn