donderdag 12 januari 2017

Prinses Laurentien leest voor tijdens start Nationale Voorleesdagen

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Laurentien der Nederlanden leest woensdagochtend 25 januari 2017 voor tijdens het Nationale Voorleesontbijt in de nieuwe bibliotheek in Almere-Stad.

Koningin Máxima bij World Economic Forum in Davos
Hare Majesteit Koningin Máxima bezoekt van woensdagmiddag 18 tot en met vrijdagochtend 20 januari het World Economic Forum (WEF) in Davos. Zij doet dit in haar hoedanigheid van speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor inclusieve financiering voor ontwikkeling (UNSGSA).

Koningin Máxima houdt toespraak bij G20 conferentie over inclusieve financiering in Wiesbaden
Hare Majesteit Koningin Máxima houdt woensdag 25 januari in Wiesbaden, Bondsrepubliek Duitsland, de openingstoespraak van de G20 conferentie 'Digitising finance, financial inclusion and financial literacy'. De conferentie in Schloss Biebrich wordt georganiseerd door de Deutsche Bundesbank en het federale ministerie van Financiën. Duitsland is momenteel voorzitter van de G20. Koningin Máxima is speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor inclusieve financiering voor ontwikkeling en erevoorzitter van het mondiale samenwerkingsverband voor inclusieve financiering 'Global Partnership for Financial Inclusion' (GPFI) van de G20.