woensdag 8 februari 2017

Duitsland: Lezing, clubavonden en boeken

Hallo Medelanders,

Er staan voor de komende tijd een paar leuke activiteiten op het programma:

Op zondag 19 februari om 15 uur wordt de Nederlandse vertaling van het sprookje "Professor Nano en het universum" voorgesteld. Het verhaal wordt voorgelezen door Elske Preuss, tweede burgemeester van Erlangen en lid van onze club. Omdat het over een reis door het heelal gaat, vertellen Ralph Puchta en Nico het een en ander over wat er in de regio aan astronomie te zien en te doen is. De lezing vindt plaats in het Kulturforum Logenhaus, Universitätsstr. 25 in Erlangen. Zie het bijgevoegde PDF-document. We zouden het leuk vinden als er heel wat mensen komen.

De volgende clubavond zal plaatsvinden op zaterdag 11 maart vanaf 19 uur in het Kulturforum Fürth, Würzburger Strasse 2 in Fürth. Graag even per email aanmelden, want we hebben gereserveerd en moeten laten weten met hoeveel we ongeveer zijn. Het Kulturforum is goed bereikbaar en er zijn voldoende parkeerplaatsen. Informatie via hun homepage, http://www.fuerth.de/kulturforum/desktopdefault.aspx/tabid-1067/

Om alvast in de agenda te schrijven: de oranjeborrel wordt dit jaar een week verschoven en wel naar vrijdag 5 mei. De locatie wordt nog bekendgemaakt.

En voor wie graag Nederlands leest: we hebben heel wat Nederlandse (en ook wat Engelse) boeken gekregen om te verdelen. Er zitten mooie romans bij, leuk leesvoer en flink wat Science Fiction. Heb je interesse? Dan graag even een mailtje sturen.

Graag tot ziens op 19 februari en op 11 maart!

Groetjes van Karine van Eikema Hommes