woensdag 22 februari 2017

Koningin Máxima bezoekt Stichting De Tussenvoorziening en Armoedecoalitie Utrecht

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagmiddag 22 februari 2017 in Utrecht een bezoek gebracht aan de Stichting De Tussenvoorziening en daar gesproken met de Armoedecoalitie Utrecht. Koningin Máxima bezocht de locatie 'Parana kort verblijf' van de stichting waar crisisopvang wordt geboden voor individuen en gezinnen met kinderen. Het bezoek stond in het teken van armoedebestrijding van dakloze gezinnen.

Staatsbezoeken aan Italië en Vaticaanstad
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima brengen op uitnodiging van president Sergio Mattarella een staatsbezoek aan de Republiek Italië. Het voornemen is naast Rome ook Milaan in het noorden en Palermo in het zuiden te bezoeken.

Prinses Margriet en prof.mr. Pieter van Vollenhoven openen tentoonstelling CANADESE INUIT KUNST
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden en prof.mr. Pieter van Vollenhoven openen vrijdagmiddag 10 maart de galerij-tentoonstelling CANADESE INUIT KUNST in Museum Volkenkunde in Leiden. Aanleiding voor de tentoonstelling is het 150-jarig bestaan van Canada.