woensdag 22 februari 2017

Mexico: Activiteiten 2017

Beste paisanos,

Het nieuwe jaar is alweer enkele weken oud. Mochten we u op de zeer geslaagde nieuwjaarsborrel bij Marc en Annedien in de Condesa nog niet de beste wensen hebben overgebracht...bij deze!

Het bestuur heeft echter niet  stil gezeten, en is inmiddels weer volop aan de slag gegaan met de planning van allerlei leuke, gezellige, smakelijke én sportieve activiteiten voor het komende jaar.

Wij presenteren u hierbij met trots de kalender voor 2017;

• 4 maart     Beklimming Ajusco
  • maart       "Paas feest"
  • 29 april      Koningsdagfeest
  • mei           Rondleiding CYMITT
  • mei           Rijsttafelen bij Volksbier
  • juni           Wandeltocht Desierto de los Leones
  • juli            Cantina tour
  • augustus   Spelletjesmiddag
  • september Welcome back Borrel
  • oktober     Wildwatervaren
  • november Algemene Ledenvergadering
  • december Sinterklaas

De eerstvolgende activiteit is inmiddels een traditie aan het worden; het beklimmen van de Ajusco met Henk Keizer. Moet je een keer gedaan hebben, dus dit is uw kans! Geef je op bij Henk Keizer

In maart gaan we ook alvast Pasen vieren in de tuin van Henno en Simone. Het belooft een gezellige middag te worden met eten en drinken en natuurlijk gaan we met de kinderen ook eieren zoeken en beschilderen. De paashaas bevestigt ons later de exacte datum.

Dan, op 29 april het vertrouwde koningsdag feest. Dit jaar weer in de Club Naval maar in een andere zaal. Details volgen, maar u kunt deze datum alvast in uw agenda zetten.

In mei maar liefst 2 activiteiten;  wij zijn allemaal uitgenodigd door de Nederlandse  delegatie van CYMITT (Centro Internacional de Mejoramiento de Maíz y Trigo) voor een rondleiding in hun installatie en een presentatie over de problemen met betrekking tot voedselvoorziening in de toekomst. CYMITT heeft haar basis in Texcoco, een uurtje rijden met de auto. Na de rondleiding volgt een gezellig samenzijn in de tuin van onze gastheer. De tweede activiteit in mei  is van een heel ander kaliber; rijsttafelen bij Volksbier! Dat Tonny lekkere bitterballen kan maken wisten we al. We hebben er daarom ook het volste vertrouwen in dat het rijsttafelen eveneens een smakelijke aangelegenheid gaat worden.

In Juni gaan we weer wandelen bij Yolanda in een onbekend stukje Desierto de los Leones. Koffie en appeltaart zullen ook present zijn. In juli volgt de inmiddels derde editie van de cantina tour door het historisch centrum, en in augustus is het wederom spelletjes doen geblazen bij Volksbier in de Condesa.

U ziet, er staat weer van alles op stapel, en dat betekent een hoop werk voor de actieve bestuurleden. We doen het natuurlijk met alle plezier, maar een paar extra handen zouden nu meer dan welkom zijn! Heeft u interesse om ons team te komen versterken, laat het ons weten.

Hopelijk tot snel op één van onze activiteiten!

Voor meer informatie, onze website: http://nvmexico.com/index.php

Groeten van het bestuur