dinsdag 28 maart 2017

Ons Oranje! KNVB en Blind uit elkaar

KNVB en Blind uit elkaar
De KNVB heeft besloten bondscoach Danny Blind per direct uit zijn functie te ontheffen. Dat is vandaag afgesproken in een gesprek tussen de KNVB, vertegenwoordigd door directeur betaald voetbal Jean Paul Decossaux en technisch directeur Hans van Breukelen, en Danny Blind. Het gesprek, gevoerd op initiatief van de KNVB, vond plaats naar aanleiding van het verloren duel met Bulgarije gisteren in Sofia. Fred Grim neemt dinsdag plaats op de bank als interim-coach als Oranje in de Amsterdam Arena tegen Italie oefent. De KNVB gaat de komende periode op zoek naar een nieuwe bondscoach.Namens de KNVB zegt directeur Jean Paul Decossaux met spijt afscheid te nemen van Blind. "We hebben respect voor wat Danny betekend heeft voor ons en voor het elftal tijdens zijn dienstverband. Maar omdat de sportieve resultaten zijn tegengevallen, en nu ook de kwalificatie voor het WK in Rusland moeizaam verloopt, voelen we ons helaas genoodzaakt afscheid van hem te nemen."Danny Blind geeft aan de beslissing te betreuren: "We waren op de goede weg, Bulgarije uit was naar mijn idee een incident. Ik heb er alles ingestopt wat ik in me had. Jammer dat het hiermee eindigt."

Oranje laadt zich op voor duel met Italië
Het Nederlands elftal probeert zich na een weekend waarin het zijn EK-kwalificatieduel van Bulgarije verloor, en bondscoach Danny Blind vertrok, weer te richten op de vriendschappelijke interland tegen Italië van dinsdagavond. Veel tijd om lang stil te staan bij de gebeurtenissen is er dan ook niet. Tegen de sterke Italianen wil Oranje zo goed mogelijk voor de dag komen. Dus probeerden de spelers zich maandag op het trainingsveld volledig te focussen op de aankomende krachtmeting. Het duel tegen de ploeg van bondscoach Giampiero Ventura wordt gespeeld in de Amsterdam ArenA. De aftrap is om 20.45 uur. Er zijn nog kaarten verkrijgbaar. Memphis Depay en Matthijs de Ligt duelleren om de bal. Fred Grim leidt ontspannen de training van Oranje. Fred Grim zal dinsdag waarschijnlijk eenmalig op de bank zitten als interim-bondscoach. Plezier bij Grim en keeperstrainer Frans Hoek. Overleg tussen de interim-bondscoach en de keeperstrainer.

Capello en Van Gaal te gast bij afscheid Seedorf
Fabio Capello en Louis van Gaal wonen dinsdagavond de wedstrijd tussen Nederland en Italië bij. Zij zijn in de Amsterdam ArenA op uitnodiging van Clarence Seedorf, die voorafgaande aan de interland afscheid neemt van het Nederlands elftal en publiek. Clarence Seedorf debuteerde onder Louis van Gaal in 1992 bij Ajax. Samen wonnen ze in 1995 de Champions League bij de Amsterdammers. Capello en Seedorf werkten samen bij Real Madrid en later bij AC Milan. Ciao Clarence; Seedorf neemt afscheid van Oranje Lees meer over het afscheid van Clarence Seedorf.