woensdag 22 maart 2017

Prinses Beatrix bij jubileumsymposium Wereld Parkinson Dag 2017

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden is zaterdagochtend  8 april aanwezig bij het 40-jarig jubileum van de Parkinson Vereniging, dat plaatsvindt tijdens Wereld Parkinson Dag 2017. Het jubileumsymposium wordt gehouden in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. Tijdens de bijeenkomst geven sprekers hun visie op het thema 'Hoe ziet de (Parkinson)zorg er over een aantal jaar uit?'.

Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking derde Prins Friso Ingenieursprijs
Hunne Koninklijke Hoogheden Prinses Beatrix en Prinses Mabel zijn woensdag 19 april 2017 aanwezig bij de uitreiking van de derde Prins Friso Ingenieursprijs. De uitreiking vindt plaats op de TU Delft die dit jaar haar 175-jarig jubileum viert. De finalisten zijn: dr.ir. Martin Baptist, senior scientist bij Wageningen Marine Research; dr.ir. Rolf Hut, onderzoeker en docent aan de TU Delft en dr.ir. Rick Scholte, founder en managing director bij Sorama B.V.

Koningin Máxima opent 50e Resto VanHarte
Hare Majesteit Koningin Máxima opent donderdagochtend 20 april 2017 in Wijkcentrum Zuiderzee in Lelystad het 50e Resto VanHarte. Het 50e Resto is een KinderResto. Kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 13 jaar kunnen hier samenkomen om te koken en te leren over voeding, bewegen en samenwerken. Staatssecretaris Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is bij de opening aanwezig.