vrijdag 10 maart 2017

Zuid-Afrika: watercrisis

vakantie kaapstad

Nieuws voor Nederlanders in Zuid-Afrika

We schrijven deze nieuwsbrief voor jullie - maak er gebruik van. Wil je iets vragen, ruilen of anderszins delen met zo'n 4000 Nederlanders woonachtig in Zuid-Afrika? Stuur dan je oproep of bericht (niet-commercieel) van max 80 woorden naar info@kaapstadmagazine.nl
NB. Vanaf nu komt de nieuwsbrief niet langer elke twee weken, maar eens per maand uit!

ROEPT U MAAR!

Kaapstadmagazine nieuwsbrief

Oproepjes, verzoeken en andere zaken

De leukste baan ter wereld komt vrij: KaapstadMagazine.nl zoekt een nieuwe redacteur

Het is zover: na ruim zeven jaar gaat huidige eindredacteur de redactie van KaapstadMagazine.nl. En dat betekent dat we per eind april op zoek zijn naar een nieuwe redacteur, die sowieso in bezit moet zijn van a) een geldige Zuid-Afrikaanse werkvergunning, b) journalistieke online ervaring, c) een onbevlogen passie voor Kaapstad. Meer informatie lees je in de vacature - stuur je CV en motivatiebrief naar redactie@kaapstadmagazine.nl

Clean Cooking Revolution zoekt nieuwe salesmanager

Clean Cooking Revolution verkoopt gesponsorde cookstoves in de townships rondom Kaapstad. De Salesmanager begeleidt, coach en ondersteunt de lokale Clean Cooking Angels (verkopers uit de townships) bij het succesvol zijn in hun werk.  Wil jij een betaalde bijdrage leveren door een eind te maken aan de gevaarlijke, dure en vervuilende kooktoestellen op kerosine en elektriciteit in de townships? Kun jij het aan om de lokale ondernemende Clean Cooking Angels in de townships echt te helpen hun business op te bouwen? Vind jij het leuk om de brug te slaan tussen de twee werelden van Kaapstad? En ben je in het bezit van een werkvergunning? Stuur dan een bericht met motivatie naar huub@cleancookingrevolution.comMeer info over ons werk vind je op www.cleancookingrevolution.com

Jan en Vivianne willen naar Zuid-Afrika!

Wij zijn Jan en Vivianne (30 en 28 jaar) en zijn zeer gemotiveerd om ervaring op te doen als management koppel in een guest house of lodge in Zuid-Afrika! We zouden heel graag in contact komen met guest house/lodge eigenaren die opzoek zijn naar een (getrouwd) stel die het management tijdelijk kan overnemen. Of ken jij iemand die hierin geïnteresseerd zou zijn? Laat het dan weten! We zijn bekend met het land en zijn beschikbaar voor een korte of lange periode vanaf half september 2017 (eerder of later in overleg!). Wie kan ons helpen? Er kan contact op worden genomen via: v.tenvelden@gmail.com.

Nederlandse schrijfster Franca Treur in Kaapstad
Op woensdagavond 15 maart praat Karin Benjamin bij SASNEV met Franca Treur over haar literaire werk. Centraal staat de alom bejubelde roman Dorsvloer vol confetti, waarmee ze in 2010 de Selexys debuutprijs won. Daarnaast praten we over haar andere werk, zoals De woongroep en X en Y, een bundel met zeer korte maar ook zeer krachtige verhalen die in alle kranten vier sterren behaalde. Na het gesprek is er gelegenheid tot vragen en daarna wordt de verfilming van Dorsvloer vol confetti vertoond.
Plaats:  SASNEV, 4 Central Square Pinelands, Cape Town
Datum: 15 maart 2017
Aanvang: 19h00
RSVP: Karin Benjamin - 082 25 606 36 of via karinbenjamin@mweb.co.za