dinsdag 11 april 2017

Frankrijk: Broye: wandelen en lekker eten

Broye: wandelen en lekker eten
Vierde editie Er zit twee jaar tussen de 3e en de 4e editie van de gastronomische wandeling, georganiseerd door de feestcommissie en de associatie 'Arroux-Mesvrin-Uchon Randonnées' (Amur), met de medewerking van 'l'association des Cuisiniers de collectivités du Val d'Arroux et de Saône' (ACCVAS). Deze wandeling zal plaatsvinden op zondag 21 mei vanaf Charles-Tomas (salle des […] Het bericht Broye: wandelen en lekker eten verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Het overwicht van tweede woningen in de Nièvre
In de Nièvre logeren de toeristen in meerderheid niet in een hotel, op een camping of in een gîte, maar in tweede huizen. Er zijn er meer dan 20.000. In 2016 hadden de commerciële accommodaties in de Nièvre een bezettingsgraad van iets onder het regionale gemiddelde. Al deze commerciële accommodaties vertegenwoordigen slechts 17% van de […] Het bericht Het overwicht van tweede woningen in de Nièvre verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Rendez-Vous rondleiding in de Gotische droom van Donald Russell
De droom van Donald Russell Hoe een schier onmogelijk project langzaam gestalte krijgt In het januarinummer 2017 van BZ een heuse primeur! Pascale van Tongeren openbaart het goedbewaard geheim – de droom – van Donald Russell: zijn ondergronds gotisch gebouw, steen voor steen met de hand gevormd, geheel volgens de regels van de 'gulden snede' en […] Het bericht Rendez-Vous rondleiding in de Gotische droom van Donald Russell verscheen eerst op Bourgondische Zaken.