dinsdag 18 april 2017

Kenia: Koningsdag 2017 op 30 april

Beste HIK'ers,

Zondag 30 april organiseert de HIK, in samenwerking met de NSS, Koningsdag van 10.30 tot 14.00 uur op de Nederlandse school voor jong en oud!

Een uitgelezen kans om je tweedehands spullen te verkopen op de kleedjesmarkt! Kom met je spullen tussen 10.00 en 10.30 uur, dan kun je met de auto het parkeerterrein op van de Nederlandse school om alles uit te laden. Let wel, om 10.30u moeten alle auto's het terrein af zijn. Deze kunnen worden geparkeerd bij de overbuurman of op het parkeerterrein van Asmara, naast de school. De kleedjes kunnen onder een tent gelegd worden, dus ook bij wat minder weer is het geen probleem om je spullen te verkopen.

Uiteraard is ieder van harte welkom om spullen te komen kopen!

Daarnaast hebben we leuke oudhollandse spelletjes; koek happen, spijker poepen, spijkerbroek hangen, sjoelen, touwtrekken en nog veel meer. Uiteraard kan er ook geknutseld en gekleurd worden! De kinderen kunnen in groepjes de spelletjes doen, begeleid door de clowns van Sarakasi Trust 'Smiles for Change', die voor deze dag gesponsord worden door de HIK.

Smiles for Change brengt een glimlach aan kinderen die in moeilijke omstandigheden verkeren. Een team, bestaande uit jonge Keniaanse artiesten, bezoeken kinderen in een publiek ziekenhuis, een HIV Kliniek en een schooltje voor gehandicapte kinderen. Met clownerie, poppenkast, muziek, dans, art/crafts  en verhalen vertellen krijgen de kinderen  de afleiding die ze zo hard nodig hebben. Door middel van spel en aandacht gewoon weer even "kind" zijn.

Er zal een standje zijn waar u dit initiatief kan ondersteunen door een product van hen te kopen of door geld te doneren.

En natuurlijk maakt dit alles hongerig, dus is er een geweldige catering met broodjes kroket, broodjes frikandel, kaassouffle's, pannenkoeken, te veel om op te noemen.

U kunt ter plekke bonnenboekjes kopen om al dit lekkers te kunnen proeven!

Voor alle HIK-leden hebben we een gratis broodje naar keuze en voor de kinderen (onderdeel van een HIK familie lidmaatschap) ligt een gratis pannenkoek of broodje hagelslag op ze te wachten!

Kortom, voor ieder wat wils!

Aanmelden

We stellen het zeer op prijs als jullie je in grote getalen opgeven voor deze leuke dag! Of je nu met je kleedje komt, alleen wat wil komen kopen, mee wil doen aan de spelletjes of voor het broodje frikandel komt!

Geef je voor 27 april op via de volgende link

Tot 30 april!