donderdag 20 april 2017

Koningin Máxima bij G20 paneldiscussie over verbeteren vrouwelijk ondernemerschap

Hare Majesteit Koningin Máxima neemt dinsdag 25 april in Berlijn deel aan de paneldiscussie 'Inspiring women: Scaling up women's entrepreneurship'. De paneldiscussie maakt deel uit van de  'Women20 Summit' van de G20 die van 24 tot en met 26 april in de Duitse hoofdstad wordt gehouden. Duitsland is momenteel voorzitter van de G20. Koningin Máxima is speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor inclusieve financiering voor ontwikkeling en erevoorzitter van het mondiale samenwerkingsverband voor inclusieve financiering 'Global Partnership for Financial Inclusion' (GPFI) van de G20.

Prof. mr. Pieter van Vollenhoven opent WOII en Vliegeniersmuseum Fort Vuren
Prof. mr. Pieter van Vollenhoven opent woensdagmiddag 10 mei het WOII en Vliegeniersmuseum in Fort Vuren. Het museum vormt samen met een herinneringsroute een eerbetoon aan de bemanning van zes geallieerde vliegtuigen die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn neergestort op grondgebied van de huidige gemeente Lingewaal.

Interview Koning ter gelegenheid van zijn 50e verjaardag
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander is ter gelegenheid van zijn 50e verjaardag geïnterviewd door journalist, theater- en televisiemaker Wilfried de Jong.