woensdag 10 mei 2017

Nederlandse
Club Moskou

Boekpresentatie Peter d'Hamecourt

Op 23 mei komt Peter d'Hamecourt zijn nieuwe boek genaamd 'In het spoor van de Russische ziel' presenteren in Moskou.

Fjodor Michajlovitsj Dostojevski vond de Duitser dom, de Zwitsers oplichters en de Fransen doortrapte poseurs.

De schrijver trok in de negentiende eeuw een spoor door Europa. Hij reist onder meer naar Berlijn, Dresden, Bad Homburg, Baden-Baden, Bad Ems, Wiesbaden, Genève, Saxon-les-Bains, Vevey, Parijs en Turijn. Uiteindelijk keert hij terug naar Moskou en St. Petersburg. Hij schreef er grote delen van zijn oeuvre en ontwikkelde er zijn gedachten over de rol van Rusland in de wereld.

Europa was in zijn ogen ten prooi gevallen aan goddeloosheid. De Europese volkeren konden daarom maar op één manier worden gered: door de Russische ziel. Dan zou volgens hem het eeuwenoude onbegrip tussen Rusland en het Westen worden opgelost. De huidige machthebbers in het Kremlin hebben het gedachtengoed van Dostojevski uit de negentiende eeuw omarmd en tot beleid gemaakt.

In dit boek volgt Peter d'Hamecourt Dostojevski's spoor.

Na afloop van de presentatie kunt u een persoonlijk door de auteur gesigneerd exemplaar van dit interessante nieuwe boek bemachtigen.

Datum: Dinsdag 23 mei
Tijd: vanaf 19.30h

​Locatie: Resto-bar Gioms

Adres: Lesnaya 55, Moskou

Het eerste drankje wordt gesponsord door Gioms!

Wij hopen zoveel mogelijk van u te begroeten!