donderdag 18 mei 2017

Koningin Máxima spreekt bij presentatie PISA rapport van OESO over financiële vaardigheden van jongeren

Hare Majesteit Koningin Máxima houdt woensdagochtend 24 mei in Parijs bij de presentatie van de onderzoeksresultaten van het 'Programme for International Student Assessment', PISA, een toespraak over financiële vaardigheden van jongeren. PISA is een programma van de Organisatie van Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). Koningin Máxima spreekt in haar hoedanigheid van speciale pleitbezorger van de VN secretaris-generaal voor inclusieve financiering voor ontwikkeling en als erevoorzitter van het  G20 'Global Platform for Financial Inclusion'.

Koning ontvangt voorzitter Tweede Kamer
Mededeling van het Kabinet van de Koning:

Koningin Máxima brengt werkbezoek aan Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie
Hare Majesteit Koningin Máxima bracht donderdagmiddag 18 mei 2017 een werkbezoek aan het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. Zij bezocht de researchafdeling van het centrum en kreeg onder andere presentaties over de nieuwste technieken om kinderkanker in de toekomst beter te kunnen behandelen.