donderdag 11 mei 2017

- De Portugal Gids
- Oproep correspondenten Blik op Portugal

Gratis huidkankeronderzoek
Euromelanoma heeft tot doel objectieve informatie over kankerpreventie te delen. Elk jaar lanceert Euromelanoma een promotiecampagne om de alertheid van het grote publiek op peil te houden. Het Hospital Particular do Algarve zet zich in voor deze campagne en organiseert op 17 mei een gratis huidkankeronderzoek in het hospitaal in Alvor, vanaf 17.00 uur.
Aanmelden kan via e-mail: mariliacabrita@grupohpa.com (in het Engels/Portugees).
Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen via 966 087 868.

Gratis gastlezing 'Beleggen is niet eng'

Waarom belegt u eigenlijk? Of waarom belegt u nog niet? Hoe ziet de ideale beleggingsportefeuille eruit en hoe maakt u op intelligente wijze gebruik van opties?
Sparen is niet de meest rendabele optie als u uw vermogen wilt vergroten. Maar u wilt wel graag uw eigen pensioen regelen of wat geld achter de hand hebben voor uzelf of uw (klein)kinderen. Is beleggen dan de oplossing? En hoe pakt u dat dan op een slimme manier aan? Peter Siks legt tijdens deze sessie uit waarom beleggen een goede optie is en hoe u dan vervolgens het beste te werk kunt gaan om uw doelstellingen te halen. Hij geeft voorbeelden van een robuuste, simpele basisportefeuille en legt uit hoe u defensief gebruik kunt maken van opties. Kortom, een interessante lezing voor zowel beginnende als ervaren beleggers.
Alex Portugal nodigt u uit voor de gastlezing die plaatsvindt op dinsdag 23 mei om 15.30 uur in Resort Tivoli Marina in Vilamoura. Schrijf u nu in via www.alexportugal.nl/leren-beleggen/agenda, door een mail te sturen naar info@alexportugal.nl of door te bellen met +351 282 380 355.

Aarlandenrit 2017 t.b.v. het kindertehuis Bom Samaritano
De Rotary Aarlandenrit wordt jaarlijks georganiseerd op de 2e zondag van juni om een goed doel te ondersteunen. Dit jaar is de rit op 11 juni. Het is de 14e keer dat deze aansprekende toertocht voor klassieke auto's en sportieve cabrio's wordt gereden. De route voert ons iedere keer weer op een andere wijze dwars door het Groene Hart. Het is een oergezellig evenement dat met sponsors en deelnemers afgesloten wordt met een barbecue met livemuziek. De rit begint op Landgoed Ursula in Nieuwveen.
De Aarlandenrit is, naast de Rotary Bike Challenge, een belangrijk fundraisingproject voor Rotary Ter Aar e.o. De sponsoring gaat dit jaar wederom naar het kindertehuis Bom Samaritano in Alvor, Portugal. Afgelopen jaar is de aanschaf van een personenbusje gerealiseerd door uw sponsoring.
Dit jaar is gekozen voor een uitbouw van het huis in combinatie met een interne verbouwing van de ontvangstruimte om de bezoekers en familie een beter afgeschermde plek te geven. De sponsorbijdrage is dit jaar 162,00 euro. U krijgt hiervoor vermelding in het routeboek en op de website www.aarlandenrit.nl, deelname aan de Aarlandenrit met een klassieke auto (ouder dan 30 jaar) of een cabrio met twee personen en deelname aan de lunch en barbecue voor twee personen inclusief drankjes. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om uw bedrijf, tegen een aanvullende vergoeding, in het routeboek onder de aandacht van de deelnemers te brengen. Op de website wordt dan een jaar lang uw bedrijfsbanner met een link naar uw website geplaatst. Ook met andere bijdragen kunt u sponsoren.
Alle informatie vindt u op de website www.aarlandenrit.nl. Bent u rond die tijd in Nederland, dan is het wellicht leuk om u in te schrijven voor deze Aarlandenrit, wat hier kan. Uiterste inschrijfdatum is 30 mei 2017.

De Portugal Gids 2017/2018
Het NCA-secretariaat ging van start met de voorbereidingen van de 16e editie van De Portugal Gids. Ruim 600 Nederlandstalige leveranciers en dienstverleners in Portugal profileren zich in deze gids. Wordt uw bedrijf nog niet vermeld in deze jaargids? Neem dan vooral contact op met het NCA-secretariaat en vraag vrijblijvend de tarievenkaart voor een kleurenadvertentie. Bedrijven die lid zijn van de Nederlandstalige Vereniging (NCA) Portugal, krijgen een gratis rubrieksvermelding in deze gids. U wordt niet alleen vermeld in de papieren maar ook in de online editie, die volgens onze statistieken maandelijks meer dan 2000 keer geraadpleegd wordt! Stuur een e-mail naar info@ncaportugal.com.
Volledige en zakelijke leden van de vereniging krijgen de papieren editie van deze gids gratis per post toegestuurd in de maand oktober/november 2017.

Oproep correspondenten Blik op Portugal
De redactie van het NCA-maandblad blijft streven naar een kwaliteitsvol magazine met verscheidenheid, vernieuwing en herkenbaarheid. En daarom blijven we zoeken naar correspondenten. Belangrijk is dat de schrijver de doelgroep voor ogen houdt: Nederlandstaligen die in Portugal (willen) wonen.
Vindt u het leuk om te schrijven? Beheerst u de Nederlandse taal en heeft u nog wat tijd vrij? Stuurt u dan een e-mail naar redactie@ncaportugal.com.

U ontvangt deze e-mail omdat u zich hier voor aangemeld heeft bij de NCA.
Om u af te melden voor de NCA nieuwsbrief kunt u hier klikken.
Klik hier om de mail in uw browser te lezen.