donderdag 11 mei 2017

Officieel bezoek president Mozambique - programma

De president van de Republiek Mozambique, Filipe Nyusi, brengt van woensdag 17 mei tot en met vrijdag 19 mei een officieel bezoek aan Nederland. De president wordt vergezeld door zijn echtgenote. Het bezoek staat in het teken van de verdere versterking van de brede relatie tussen Nederland en Mozambique.

Prinses Beatrix reikt Zilveren Anjers uit
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden reikt woensdagochtend 14 juni 2017 de Zilveren Anjers van het Prins Bernhard Cultuurfonds uit in het Koninklijk Paleis Amsterdam. De onderscheidingen worden uitgereikt aan Jan Buisman uit Den Haag, Elise Wessels - van Houdt uit Amsterdam en Pieter Breuker uit Feanwâlden.

Koningin Máxima bij seminar over bescherming onderwijs in conflictsituaties
Hare Majesteit Koningin Máxima woont vrijdagochtend 19 mei in haar hoedanigheid van speciale pleitbezorger van de VN secretaris-generaal voor inclusieve financiering voor ontwikkeling de opening bij van het internationale seminar 'Law, Education and the SDG's'. Het seminar vindt plaats in The Hague Institute for Global Justice. Hare Hoogheid Sheikha Moza bint Nasser uit Qatar, oprichter van de stichting Education Above All en pleitbezorger van de VN ontwikkelingsdoelen, houdt een keynote speech.