dinsdag 16 mei 2017

Prinses Margriet slaat 1e Rode Kruis Vijfje

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden verricht zaterdag 10 juni bij de Koninklijke Nederlandse Munt in Utrecht de ceremoniële eerste slag van het eerste Rode Kruis Vijfje. Dat doet zij vanuit haar rol als vicevoorzitter van het Nederlandse Rode Kruis.

Koningin Máxima onthult nieuwe roos bij 50-jarig jubileum Rosarium Winschoten
Hare Majesteit Koningin Máxima onthult en doopt dinsdagmiddag 13 juni een nieuwe roos tijdens een landelijk symposium van de Nederlandse Rozenvereniging en de gemeente Oldambt in het Rosarium in Winschoten. De roos is ontwikkeld ter ere van het vijftigjarig bestaan van het Rosarium en het daarvoor door de gemeente Oldambt uitgeroepen Jaar van de Roos.

Geloofsbrieven ambassadeurs Mongolië en Turkmenistan
Zijne Majesteit de Koning zal woensdagochtend 17 mei op Paleis Noordeinde in Den Haag ter overhandiging van hun geloofsbrieven achtereenvolgens ontvangen de ambassadeur van Mongolië, Z.E. Od Och, en de ambassadeur van de Republiek Turkmenistan, Z.E. Ata Oveznepesovich Serdarov.