vrijdag 19 mei 2017

Rijksoverheid: Ploumen naar G20 en Jordanië voor fatsoenlijk werk voor iedereen

Ploumen naar G20 en Jordanië voor fatsoenlijk werk voor iedereen
Minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) brengt vandaag en morgen een bezoek aan Duitsland en Jordanië. In het Duitse Bad Neuenahr neemt ze deel aan de G20 conferentie Labour and Employment. Met hoog op de agenda de verduurzaming van waardeketens. De minister zal daarbij de nadruk leggen op het belang van fatsoenlijk werk. 'Denk bijvoorbeeld aan een veilige werkomgeving, eerlijk loon of het uitbannen van kinderarbeid. Het is belangrijk dat we in deze productieprocessen stappen blijven maken. Zeker als je weet dat het al gauw om 450 miljoen banen wereldwijd gaat.'

Koenders: Terrorismebestrijders moeten veranderingen voor blijven
Bestrijders van terrorisme moeten voortdurend blijven inspelen op nieuwe dreigingen. Het is van levensbelang nieuwe trends tijdig te identificeren en informatie daarover internationaal te delen om de veranderingen waar mogelijk voor te blijven. Dat is de oproep van Nederland aan de nieuwe voorzitters van de Foreign Terrorist Fighter-werkgroep (FTF).

Benoeming ambassadeurs
De ministerraad heeft op voorstel van minister Koenders van Buitenlandse Zaken ingestemd met de benoeming van ambassadeurs in Islamabad en Singapore. De ambassadeursbenoemingen zijn pas definitief als de gastlanden hun goedkeuring eraan hebben verleend.