vrijdag 5 mei 2017

Rijksoverheid: Ploumen naar VS voor Wereldbank en She Decides

Ploumen naar VS voor Wereldbank en She Decides
Minister Ploumen voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking brengt van donderdag 20 april tot en met maandag 24 april een bezoek aan New York en Washington DC. Belangrijke onderdelen van het bezoek zijn een ontmoeting met Secretaris-generaal van de Verenigde Naties (SGVN) António Guterres, de voorjaarsvergadering van de Wereldbank en een speech aan de George Washington Universiteit.

Koenders zet zich in voor Nederlandse burgers in het Verenigd Koninkrijk tijdens gesprek met minister Davis over Brexit
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken heeft maandag gesproken met David Davis, de Britse minister die belast is met de Brexit. Davis is naar Nederland gekomen om een toelichting te geven op de Britse plannen nu de notificatie is ingediend en alle partijen zich klaarmaken voor de onderhandelingen over de uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de EU. De Nederlandse boodschap voor de Britten is 'keep calm, be realistic and negotiate'.

Minister Koenders bezoekt India
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken brengt van zaterdag 5 mei tot en met dinsdag 9 mei een bezoek aan India. Hij markeert daarmee het feit dat Nederland en India al 70 jaar goede betrekkingen hebben, wat dit jaar wordt gevierd.