vrijdag 19 mei 2017

Zondag 21 mei in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Greetings!

Laat het water maar stromen!
Zondag a.s.: doopdienst met kinderkerk. Allen welkom!

Zondag a.s. wordt Theodore van der Wyck gedoopt tijdens de dienst. U bent allen van harte welkom om deze vrolijke gebeurtenis mee te vieren! Wij lezen het verhaal van de ontmoeting tussen Jezus en een Samaritaanse vrouw bij de put. Het verhaal gaat over stromend water, net zoals bij de doop.

Er is zondag ook kinderkerk, voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Na afloop is er een lunch waarvoor iedereen is uitgenodigd!

Joost Röselaers leidt de dienst, David Titterington speelt op het orgel.

Gemeenteberaad 21/05
Op zondag 21 mei volgt na de kerkdienst een Gemeenteberaad. Daarin kunt u uw bevindingen ten aanzien van de vier kandidaten delen met de andere gemeenteleden en de Beroepings-commissie.

De bijeenkomst wordt besloten met een anonieme peiling over de mening van de gemeenteleden. De uitkomst daarvan wordt betrokken bij de voordracht van de Beroepingscommissie aan de Kerkenraad voor de te beroepen predikant.

De beroepingscommissie zal met de consulenten een gezamelijke voordracht doen aan de Kerkenraad. De Kerkenraad komt op 22 mei samen om te vergaderen en zal in deze bijeenkomst waar mogelijk een beslissing maken.

De Beroepingscommissie hoopt zeer u te mogen begroeten.

Diaconie Mei 2017
Mildmay Hospital
Aan het begin van de HIV/Aids-epidemie begin jaren '80 was Mildmay Hospital een van de eerste ziekenhuizen waar speciale zorg en faciliteiten voor Aidspatienten in de laatste levensfase werd aangeboden.
Nu door verbeterde medicijnen en behandelingen de prognose voor mensen met HIV zoveel verbeterd is, richt Mildmay Hospital zich op revalidatie en fysiotherapie. Met name voor mensen met hersen-beschadiging en neuro-cognitieve en -psychologische problematiek door HIV, om zelfstandigheid en kwaliteit van leven te bevorderen. Bovendien heeft Mildmay haar werkterrein uitgebreid naar de landen in Afrika die het hardst getroffen zijn door HIV: Uganda en Kenia. Hier wordt zowel aan voorlichting en preventie gedaan, als aan screening en behandeling van HIV-gebonden aandoeningen zoals SOA's, tuberculose en baarmoederhalskanker.

Mildmay Hospital onderscheidt zich van andere zorgverleners op dit gebied door een open christelijke grondslag met respect voor iedereen met of zonder een (andere) geloofsovertuiging. Vanuit deze christelijke grondslag wordt daar waar de nood het hoogst is hulp en bijstand geboden.

U vindt meer informatie over Mildmay Hospital op: www.mildmay.org

De diaconie beveelt de collecte voor Mildmay Hospital van harte bij u aan.

Marijn Veuger, diaken

SAVE THE DATES
Dutch Church
Gemeenteberaad
12:30- 13:30
Pinksteren
11:00- 12:00
NCL
Prinses Laurentien van Oranje
12:00- 15:00

Dutch Church
StichtingsZondag
BBQ
11:00- 15:00
Herman van Veen
18:30- 20:00

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik Hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

THE DUTCH CHURCH AT AUSTIN FRIARS
WAS FOUNDED BY REFUGEES, AND HAS BEEN LOCATED IN THE HEART OF THE CITY OF LONDON SINCE 1550, WHEN IT RECEIVED A ROYAL CHARTER FROM KING EDWARD VI.

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Quick Links

Online
466 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Nederlandse Kerk
7 Austin Friars