zaterdag 3 juni 2017

Erekruis in de Huisorde van Oranje voor de heer Van Dijk

Zijne Majesteit de Koning heeft bij Koninklijke Beschikking van 3 mei 2017 aan de heer ir.drs. O.C. van Dijk het Erekruis van de Huisorde van Oranje verleend.

Reactie van Zijne Majesteit de Koning op de aanslag in Manchester:
"De huiveringwekkende aanslag in Manchester die zoveel jonge slachtoffers heeft geëist, heeft ons diep geraakt. Wij leven intens mee met alle ouders die het verschrikkelijke nieuws hebben gekregen dat hun kind is omgekomen en met alle familieleden en vrienden die nu in rouw gedompeld zijn. Ook allen die in angstige onzekerheid verkeren over het lot van hun dierbaren zijn in onze gedachten."

Koning brengt werkbezoek aan Marker Wadden
Zijne Majesteit de Koning bracht vandaag een werkbezoek aan de Marker Wadden in het Markermeer. Het doel van het bezoek was om kennis te nemen over de ontwikkeling van de Marker Wadden, een nieuwe eilandengroep die bijdraagt aan het natuurherstel van het Markermeer. De Marker Wadden worden gerealiseerd door Natuurmonumenten en Rijkswaterstaat. De Koning sprak tijdens de vaartocht en op het eiland met projectleiders, onderzoekers en uitvoerders.