maandag 26 juni 2017

Frankrijk: Geluidsoverlast in de zomer

Geluidsoverlast in de zomer
Het is niet verboden om lawaai te maken, maar niet op elk uur. Een avondje barbecueën met vrienden, het gazon maaien, het gebruik van kettingzagen… dit alles kan leiden tot problemen als de buren besluiten om de politie te bellen. Op zondagmiddag is het verboden om lawaai te maken tijdens het tuinieren of tijdens doe-het-zelf […] Het bericht Geluidsoverlast in de zomer verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

De premie- en belastingplannen van Macron
Nu de verkiezingen allemaal voorbij zijn en Macron over een comfortabele meerderheid in de Assemblée kan beschikken, komen diens plannen voor belastingen en premies een stuk dichterbij. Natuurlijk kunnen de Senaat en/of de vakbonden nog zand in de machine gooien, maar het is de vraag of die machine daarvan vast zal lopen. Als we daar […] Het bericht De premie- en belastingplannen van Macron verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Let op: Een oplichter aan de telefoon!
Iemand van een grote, bekende supermarktketen belt u op en doet u een schitterend voorstel met als enig doel: Een aanmoediging om terug te bellen via een betaalnummer. Een ervaring uit Nevers "Hallo, mevrouw P…? U bent de gelukkige winnaar van ons spel. Uw nummer werd getrokken en u heeft een cheque ter waarde van […] Het bericht Let op: Een oplichter aan de telefoon! verscheen eerst op Bourgondische Zaken.