maandag 5 juni 2017

Frankrijk: Roman Polanski nog altijd met arrestatie bedreigd

Roman Polanski nog altijd met arrestatie bedreigd
De Amerikaanse rechter Scott Gordon van de rechtbank in Los Angeles heeft maandag het verzoek van de Pools-Franse filmmaker Roman Polanski afgewezen om zonder de dreiging van gevangenisstraf terug te kunnen keren naar de Verenigde Staten. 42 jaar na dato Deze beslissing handhaaft de status quo: Als de regisseur van De Pianist (2002) voet op […] Het bericht Roman Polanski nog altijd met arrestatie bedreigd verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Marthe – Kenny – Ree
Het is alweer bijna zeven jaar geleden dat Marthe bij me kwam logeren, ik woonde toen nog in La Celle-en-Morvan. Marthe kende ik van de HBS in de jaren '50 van de vorige eeuw. Die combinatie van drie letters zal jonge Nederlanders niet veel zeggen, maar ik vrees dat het merendeel van de abonnees van […] Het bericht Marthe – Kenny – Ree verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Het kanaal-seizoen is geopend!
Met veel tamtam zijn vorige maand de kanalen in de regio weer geopend voor scheepvaart. Het Canal du Nivernais en de andere kanalen van de Loire zijn open voor navigatie tot zaterdag 28 oktober. Honderden toeristen en niet alleen buitenlanders, worden dit seizoen verwacht. Het evenement ging niet onopgemerkt voorbij in de haven van Decize. […] Het bericht Het kanaal-seizoen is geopend! verscheen eerst op Bourgondische Zaken.