zondag 25 juni 2017

Ons Oranje! Kaartverkoop WK-kwalificatieduel Frankrijk - Nederland

Kaartverkoop WK-kwalificatieduel Frankrijk - Nederland
Het Nederlands elftal speelt op 31 augustus in Saint-Denis (Parijs) de belangrijke WK kwalificatiewedstrijd tegen Frankrijk. De aftrap in Stade de France is om 20.45 uur. Oranje heeft tijdens dit cruciale duel alle steun nodig van de supporters. Zweden heeft de stand in de groep op zijn kop gezet met de thuiszege op de gedoodverfde favoriet Frankrijk. Nederland won ruim van Luxemburg en volgt de beide koplopers nu op drie punten. "Dat betekent dat de eerste plaats in de kwalificatiepoule ook weer in beeld is," zei bondscoach Dick Advocaat. Dan moet Oranje wel winnen in Frankrijk. En waarom ook niet. Advocaat: "We kunnen van iedereen winnen. Dat geloof moeten we ook uitstralen." Dat geldt ook voor het trouwe Oranjelegioen. Kom naar Parijs en juich voor Oranje in de jacht op een goed resultaat. De verkoop is exclusief voor Oranje ClubCardhouders. Zij kunnen online één ticket kopen. De kaartverkoop loopt van 14 juni (10.00) tot en met 29 juni. TicketsGa naar de webshop en regel online jouw tickets voor de interland tegen Frankrijk in Saint-Denis (Parijs). De wedstrijd verschijnt pas nadat als ClubCardhouder is ingelogd. Het is mogelijk één extra ticket aan te vragen voor een introducé. Stuur hiervoor uiterlijk 29 juni een e-mail naar kaartverkoop@knvb.nl. Er zijn meer dan voldoende tickets beschikbaar. Kaartverkoop Oranje ClubCardhouders kunnen één extra ticket aanvragen voor een introducé. Stuur hiervoor uiterlijk 15 mei een e-mail. kaartverkoop@knvb.nl Tickets kosten 22 euro. Dit is inclusief 2 euro servicetoeslag. Wil je met een groep naast elkaar zitten? Dan moet je de tickets in dezelfde transactie bestellen. Instructie tickets bestellenLees de instructie hoe je als groep bij elkaar kunt zitten. Oranje ClubCardHeb je nog geen Oranje ClubCard? Dan kun je die hier voor €17,50 aanvragen.

Afspraak is afspraak bij Quincy Promes
Quincy Promes deed vorige week vrijdag tijdens het trainingskamp in Portugal een belofte. Wanneer hij zou scoren, zou hij juichen als Marco van Basten. De aanvaller was vrijdag tegen Luxemburg nog maar net ingevallen of hij kopte de 4-0 al tegen de touwen. En afspraak is afspraak bij Promes. Hij deed nog wel zijn handelsmerk, 'the mask', maar eindigde het juichen met twee armen in de lucht en een sprongetje.

De datum om nooit te vergeten: 25 juni
Het is vandaag 25 juni: de datum die met goud omrand in de canon van het Nederlands voetbal staat. Op 25 juni 1988 won Oranje namelijk de enige internationale prijs ooit, het Europees kampioenschap dat in Duitsland werd gehouden. Het was zaterdagmiddag, 15.30 uur. In Nederland waren de straten uitgestorven. Heel het land zat - met een oranjetompouce - ademloos voor de buis en vele duizenden gelukkigen waren erbij in het volgepakte Olympiastadion in München. Oranje nam het in de finale op tegen de Sovjet-Unie, waarvan het twee weken eerder de openingswedstrijd verloor (0-1). Ronald Koeman wint in de lucht. Marco van Basten (12) kijkt toe. Fameuze goal Maar op deze 25 juni 1988 was alles anders. Ruud Gullit kopte Nederland in de eerste helft naar een 1-0 voorsprong, waarna Marco van Basten in de 54e minuut zijn fameuze schot achter doelman Rinat Dasajev joeg. En Hans van Breukelen stopte en passant nog een strafschop van Belanov. Eindstand 2-0. Het Nederlands elftal van bondscoach Rinus Michels werd Europees kampioen. Om met de woorden van Michels te spreken: we zullen het nooit, nooit vergeten. Ook vandaag, 29 jaar na dato, niet.  Het Europees kampioenschap van het Nederlands elftal is #OpDezeDag precies 29 jaar geleden! ⚽️🏆 pic.twitter.com/LALSmDNkBS — OnsOranje (@OnsOranje) 25 juni 2017