woensdag 14 juni 2017

Rijksoverheid: Benoeming leden adviescommissie volkenrechtelijke vraagstukken

Benoeming leden adviescommissie volkenrechtelijke vraagstukken
De ministerraad heeft op voorstel van minister Koenders van Buitenlandse Zaken ingestemd met de benoeming van André de Hoogh en Annebeth Rosenboom als leden van de Commissie van advies inzake volkenrechtelijke vraagstukken (CAVV).

Koenders ontvangt kersverse Macedonische minister van Buitenlandse Zaken
Minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken ontving op vrijdag 9 juni de nieuwe Macedonische minister van Buitenlandse Zaken Nikola Dimitrov voor een kennismakingsgesprek. De nieuwe Macedonische regering werd op 1 juni van deze maand beëdigd na een onrustige periode die op de verkiezingen van 11 december 2016 volgde.

Hulp voor noodlijdende bevolking Afghanistan
Het kabinet stelt Nederlandse hulporganisaties in staat hulp te bieden in Afghanistan. Aan ruim 85.000 mensen die momenteel in een zeer kwetsbare positie zitten, zullen geldvouchers voor onder meer voedsel, waterputten en tenten worden verstrekt. 'Alleenstaande ouders, kinderen, zieken en zwangere vrouwen hebben dringend extra bescherming nodig. Door ons op deze mensen te richten, wordt voorkomen dat ze moeten bedelen om te overleven of misbruikt worden. Tegelijkertijd werken we ook aan de opbouw van Afghanistan. Zodat jongeren een toekomst voor zich zien in Afghanistan, aldus minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking).