zondag 4 juni 2017

Wat te doen bij crisis in Zuid-Korea

24/7 BZ Informatieservice

Beste Nederlander in Zuid-Korea,

U ontvangt dit bericht omdat u zich heeft geregistreerd bij de Nederlandse ambassade in Seoul.

Ter informatie heeft de ambassade een document met adviezen voor Nederlandse burgers in geval van crisis op de website gezet. (https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zuid-korea/wonen-en-werken/crisisinformatie ) Wij willen daarbij benadrukken dat onze inschatting van de veiligheidssituatie in Zuid-Korea niet is veranderd.

Natuurlijk blijven wij de veiligheidssituatie in de gaten houden. De ambassade heeft hierover steeds overleg met de Koreaanse en Amerikaanse autoriteiten en andere ambassades. Ook updaten we regelmatig onze crisisplannen. Op dit moment is er geen aanleiding om het reisadvies voor Zuid-Korea aan te scherpen.

Het Amerikaanse leger in Zuid-Korea organiseert van 5 tot en met 9 juni opnieuw een oefening. Een onderdeel hiervan is de evacuatie van een aantal Amerikaanse burgers. Ook dit betekent niet dat de veiligheidssituatie in Zuid-Korea is veranderd.

Heeft u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen? Aarzelt u dan niet om contact op te nemen met Raymond Toet, Consul / Hoofd Operationeel Management (seo-ca@minbuza. nl)

Nederlandse Ambassade Seoul