zaterdag 17 juni 2017

Zondag 18 juni in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Onze Lieve Vrouw van de Binnenlandvaarders, gewelfschildering Oude Kerk Amsterdam (ca. 1450?)

Greetings!

Wek doden op. Dat geeft Jezus zijn apostelen mee als hij ze de wereld instuurt.
Met al de doden in Londen, uit woede of door nalatigheid, in ons midden klemt de vraag eens te meer wat dit wel mag zeggen. Kan het meer dan beeldspraak zijn?
Merkwaardig genoeg wordt het bijna terloops gezegd, midden in een zin die eindigt met het verdrijven van demonen.
En in het hele stuk gaat de meeste aandacht uit naar gastvrijheid. Niet dat je die moet verlenen, maar dat je die moet vragen. Dat lijkt de manier om de nieuwe wereld van het koningschap van God aan te kondigen. En te beginnen, vermoedelijk ook.
Heeft een gemeente die al eeuwen te gast is in een andere stad, ervaringen die dat vermoeden ondersteunen? En al die migranten die aan Europa's grenzen gastvrijheid verlangen, wat zeggen die ons hierover?

U bent van harte welkom om met ons mee te vieren.

Gastpredikant Eddy Reefhuis leidt de dienst, David Titterington speelt op het orgel.

NCL 21 juni
 Prinses Laurentien
Nog Lang en gelukkig

Woensdag 21 juni zal Prinses Laurentien spreken over moreel leiderschap en de moed om te luisteren naar de generatie die straks verder moet met wat leiders nu bedenken.
  • Woensdag: 21 juni
  • Deuren open: 12:00 uur
  • Entree: £10.00

Diaconie Juni 2017
Studiefonds PLUS
Muziek is zijn leven
Steven Munoz is 12 als zijn vader wordt doodgeschoten.Tante, illegaal schoonmaakster in Nederland, laat hem uit Colombia overkomen. Steven zoekt zijn heil in de Iglesias El Encuentro con Dios.
Het geloof vindt hij er niet maar wel zijn passie voor muziek. Iedere zondag doet hij het slagwerk bij de opzwepende kerkmuziek. Hij leert snel, wordt 'gescout' en mag meedoen aan de Junior Jazz Class van het Amsterdams Conservatorium. Hij wil na zijn Vmbo-diploma door in de muziek. Hij is dan 16, zijn leerplicht is voorbij. Hij is illegaal en heeft geen Burger Service Nummer. De Mbo-school mag hem dus niet aannemen 'tenzij, ssstt, tenzij hij heel erg goed is', fluistert de barmhartige decaan.

En ja, na een knallende auditie wordt Steven door de achterdeur binnengelaten voor de studie Uitvoerend Musicus met, na twee jaar, een voortreffelijk eindresultaat. Gekweld door depressies (vader dood, moeder alcoholiste en 'kostenpost' voor tante en haar zoon) vraagt hij Studiefonds PLUS om een beurs voor het Amsterdams Conservatorium. 'Nee, helaas, daarvoor zijn de kosten veel te hoog, maar Steven, je bent 18, je bent illegaal. Waarom niet een opleiding in je eigen land om je daar weer te settelen? Daar kan je in het reine komen met je verleden'. Daar is je thuis. En zo zit Steven, in 2017, al drie jaar op het conservatorium van Universidad Javeriana in Bogota. Hij studeert goed, maakt vrienden. Het studiefonds betaalt het collegegeld: 6000 Euro per jaar.
Wij zoeken daarvoor sponsors. We willen hem niet in de steek laten. Onlangs liet Tante hem opnieuw overkomen. Voor de begrafenis van haar zoon, doodgeschoten bij een vechtpartij in Amsterdam. Een mokerslag. De harde werkelijkheid van leven in de marge. Maar Steven wilde snel weer 'naar huis', naar Colombia, voor zijn muziek. Want muziek is zijn leven. En zijn troost.

Françoise Gaarlandt-Kist Studiefonds

PLUS De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan!

Donatie Diaconie
undefined

Diaconie Juni 2017
Studiefonds PLUS

U kunt nu via deze donatie knop makkelijk aan het maandelijkse goede doel meedoen en een bijdrage overmaken. De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.
Alvast bedankt.

SAVE THE DATES
NCL
Prinses Laurentien
12:00- 15:00
Dutch Centre
BBQ
18:30- 21:00

Dutch Church
StichtingsZondag
BBQ
11:00- 15:00

Herman van Veen
18:30- 20:00

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik Hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

THE DUTCH CHURCH AT AUSTIN FRIARS
WAS FOUNDED BY REFUGEES, AND HAS BEEN LOCATED IN THE HEART OF THE CITY OF LONDON SINCE 1550, WHEN IT RECEIVED A ROYAL CHARTER FROM KING EDWARD VI.

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Quick Links

Online
466 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Nederlandse Kerk
7 Austin Friars