vrijdag 23 juni 2017

Zondag 25 juni in de Nederlandse Kerk | Sunday at the Dutch Church London

Greetings!

'Als je het koninkrijk van God wil zien', zegt Jezus tegen Nicodemus, 'dan moet je opnieuw geboren worden'. Van boven, uit de hemel. Laat je door de geest inspireren, stel je open voor het onverwachte. Die geest lijkt misschien het meeste op de wind, die waait waarheen hij wil. 'The answer is blowing in the wind?'

U bent van harte welkom om met ons mee te vieren.

Gast en Oud predikant Juup van Werkhoven leidt de dienst, Tom Mohan speelt op het orgel.

02/07 Afscheidsdienst
 Joost Röselaers
Zondag 2 juli aanstaande is de laatste dienst van ds Joost Röselaers en nemen wij afscheid van onze predikant.

Joost en zijn familie gaan weer terug naar Nederland.
Na de kerkdienst is er een receptie en gelegenheid om afscheid van hen te nemen. Er is ook kinderkerk
All Welcome.

Diaconie Juni 2017
Studiefonds PLUS
Muziek is zijn leven
Steven Munoz is 12 als zijn vader wordt doodgeschoten.Tante, illegaal schoonmaakster in Nederland, laat hem uit Colombia overkomen. Steven zoekt zijn heil in de Iglesias El Encuentro con Dios.
Het geloof vindt hij er niet maar wel zijn passie voor muziek. Iedere zondag doet hij het slagwerk bij de opzwepende kerkmuziek. Hij leert snel, wordt 'gescout' en mag meedoen aan de Junior Jazz Class van het Amsterdams Conservatorium. Hij wil na zijn Vmbo-diploma door in de muziek. Hij is dan 16, zijn leerplicht is voorbij. Hij is illegaal en heeft geen Burger Service Nummer. De Mbo-school mag hem dus niet aannemen 'tenzij, ssstt, tenzij hij heel erg goed is', fluistert de barmhartige decaan.

En ja, na een knallende auditie wordt Steven door de achterdeur binnengelaten voor de studie Uitvoerend Musicus met, na twee jaar, een voortreffelijk eindresultaat. Gekweld door depressies (vader dood, moeder alcoholiste en 'kostenpost' voor tante en haar zoon) vraagt hij Studiefonds PLUS om een beurs voor het Amsterdams Conservatorium. 'Nee, helaas, daarvoor zijn de kosten veel te hoog, maar Steven, je bent 18, je bent illegaal. Waarom niet een opleiding in je eigen land om je daar weer te settelen? Daar kan je in het reine komen met je verleden'. Daar is je thuis. En zo zit Steven, in 2017, al drie jaar op het conservatorium van Universidad Javeriana in Bogota. Hij studeert goed, maakt vrienden. Het studiefonds betaalt het collegegeld: 6000 Euro per jaar.
Wij zoeken daarvoor sponsors. We willen hem niet in de steek laten. Onlangs liet Tante hem opnieuw overkomen. Voor de begrafenis van haar zoon, doodgeschoten bij een vechtpartij in Amsterdam. Een mokerslag. De harde werkelijkheid van leven in de marge. Maar Steven wilde snel weer 'naar huis', naar Colombia, voor zijn muziek. Want muziek is zijn leven. En zijn troost.

Françoise Gaarlandt-Kist Studiefonds

PLUS De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan!

Donatie Diaconie
undefined

Diaconie Juni 2017
Studiefonds PLUS

U kunt nu via deze donatie knop makkelijk aan het maandelijkse goede doel meedoen en een bijdrage overmaken. De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.
Alvast bedankt.

SAVE THE DATES
NCL
Prinses Laurentien
12:00- 15:00
Dutch Centre
BBQ
18:30- 21:00

Dutch Church
StichtingsZondag
BBQ
11:00- 15:00

Herman van Veen
18:30- 20:00

Kerkdienst
De kerkdienst
is live te volgen op internet via
Klik Hier voor de orde van dienst

Parkeren
U kunt parkeren in Finsbury Circus.
NCP kunt u vinden op Finsbury square en Barbican Centre.
In Austin Friars is een parkeerplaats voor minder-validen. U heeft hier een vergunning voor nodig.

Voor meer informatie over parkeren: Kerkelijk Bureau

Austin Friars Forum

THE DUTCH CHURCH AT AUSTIN FRIARS
WAS FOUNDED BY REFUGEES, AND HAS BEEN LOCATED IN THE HEART OF THE CITY OF LONDON SINCE 1550, WHEN IT RECEIVED A ROYAL CHARTER FROM KING EDWARD VI.

The Dutch Church has been an open and welcoming place ever since, where values like individual freedom and respect have been celebrated throughout the years. The Dutch Church is still a place of religious worship known for its liberal values today. In 2016 the first same-sex wedding in a British church was confirmed in the Dutch Church.

Quick Links

Online
466 jaar Nederlandse Kerk, Vier dit met ons mee en like ons op Facebook, volg ons ook op Twitter.
Bezoek onze website om op de hoogte blijven van al onze activiteiten.

Nederlandse Kerk
7 Austin Friars