maandag 3 juli 2017

Frankrijk: De demografische krimp in de Nièvre

De demografische krimp in de Nièvre
Het onderzoeksinstituut 'INSEE' publiceerde vorige maand een studie waaruit bleek dat de Nièvre steeds minder aantrekkelijk wordt om je er te vestigen. Sinds 10 jaar verliest het departement zo'n honderd inwoners per jaar. In 2013 telde de Nièvre 6.000 nieuwe bewoners tegen 6100 mensen die vertrokken. Volgens de vorige maand gepubliceerde studie van het INSEE […] Het bericht De demografische krimp in de Nièvre verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Chemin de la Passerelle
Waar komt die naam vandaan? 'La Passerelle' is een mooie voorziening van massief staal, waar vanaf wandelaars en fietsers een prachtig uitzicht over de stad Autun hebben. Vóór de negentiende eeuw was er weinig verkeer tussen het gehucht Chaumottes en de gemeente San Pantaleone. Alleen via een doorwaadbare plaats kon men de rivier de Arroux […] Het bericht Chemin de la Passerelle verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

De senioren in de Yonne
Volgens het INSEE waren er 97.651 mensen ouder dan 60 jaar in de Yonne in 2013. 'L'Yonne républicaine' had vorige maand een bijlage helemaal gewijd aan de ouderen. Allerlei onderwerpen kwamen aan bod: gezondheid, welzijn, dienstverlening etc. Drie generaties senioren "Doorgaans onderscheiden we senioren in drie generaties", zegt 'l'Institut français des seniors': De babyboomers van […] Het bericht De senioren in de Yonne verscheen eerst op Bourgondische Zaken.