dinsdag 8 augustus 2017

Frankrijk: “Laten we naar buiten gaan, de bezieling van onze helden inademen”

"Laten we naar buiten gaan, de bezieling van onze helden inademen"
Na 'Vie de Beethoven' van twee jaar geleden is zojuist een nieuwe biografie van Romain Rolland gepubliceerd. 'Het leven van Michelangelo', een belangrijke werk in het oeuvre van de auteur van 'Jean-Christophe'. De Duitse geleerde en filosoof Jean Lacoste, vertaler van Goethe, Nietzsche en Walter Benjamin, is sinds een aantal jaren geïnteresseerd geraakt in het […] Het bericht "Laten we naar buiten gaan, de bezieling van onze helden inademen" verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

La brocante: een passie, een hobby of handel?
Van april tot december zijn er zo'n vijfhonderd vlooienmarkten in de Nièvre. Maar wie zijn eigenlijk de mensen die hun tweedehands spullen aanbieden? En waarom gaan ze naar deze markten? En kunnen de professionele handelaren er echt van leven? Een willekeurige zaterdag, 11 uur, vier exposanten, het Saint-Laurent plein in Nevers. Patrick, cowboyhoed en een […] Het bericht La brocante: een passie, een hobby of handel? verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Een persbericht De vereniging van vrienden van de Folin organiseert, samen met de inwoners van Arleuf en Glux en Glenne, een burgerbijeenkomst tegen het project om op de Haut-Folin een toren te bouwen. Het vindt plaats op donderdag 10 augustus 2017 in Arleuf (58) vanaf 17.30 uur. 'NON au projet' Al meer dan een […] Het bericht Arleuf: een bijeenkomst tegen het project van de panoramische toren op de Haut-Folin verscheen eerst op Bourgondische Zaken.