maandag 7 augustus 2017

Nederlandse ambassade in Bangkok van 23 tot en met 27 oktober 2017 gesloten

Herdenking Opstand van Warschau
Elk jaar wordt op 1 augustus de uitbraak van de Opstand van Warschau herdacht. Het gevecht tegen de Nazi-bezetters, georganiseerd door Armia Krajowa (het Thuisleger), begon om 17.00 uur op 1 augustus 1944 en duurde 63 dagen.

Onderzoek in Biobased Economy in Maleisie
Maleisië is na Indonesië de grootste producent van palmolie en de belangrijkste leverancier voor Europa. Het grote aantal palmolieplantages en verwerkingsfabrieken produceert jaarlijks meer dan 80 miljoen ton droge biomassa, wat naar verwachting uit kan groeien tot meer dan 100 miljoen ton in 2020. Boeren gebruiken doorgaans de afgesneden palmbladeren als meststof voor de palmen en de lege fruittrossen en -schillen in de boilers van de verwerkingsfabriek omstoomvan te produceren. De vervuilende...

Nederlandse start-ups krijgen beurs van Expo 2020 Dubai om ontbossing aan te pakken en kinderen kennis te laten maken met het bedenken van nieuwe oplossingen voor wereldwijde problemen

Dutch startups scoop grants from Expo 2020 Dubai to tackle deforestation and introduce children to design new solutions for global problems

Untold Festival Roemenië 2017
Informatie voor Nederlanders die het Untold Festival 2017 in Cluj-Napoca, Roemenië bezoeken.

De consulaire afdeling van de ambassade is gesloten op 8 augustus in verband met de verkiezingen

Ambassade Ljubljana gesloten
Op 15 augustus is de ambassade gesloten