donderdag 31 augustus 2017

Ons Oranje! Fosu-Mensah: Tussen de grote jongens in Parijs

Fosu-Mensah: Tussen de grote jongens in Parijs
Timothy Fosu-Mensah had zich al ingesteld op de EK-kwalificatiewedstrijden met Jong Oranje toen plotseling zijn telefoon ging. Er waren wat blessures dus of de verdediger van Crystal Palace zich wilde melden in Huis ter Duin in Noordwijk. Daar sta je dan. In plaats van op de Vijverberg in het Stade de France. Nu is Fosu-Mensah heus wel wat gewend. Louis van Gaal liet hem bij Manchester United al debuteren op Old Trafford. En hij trainde met jongens als Wayne Rooney en Zlatan Ibrahimovic.  Voor de televisie Maar toch. Vol bewondering kijkt hij naar Arjen Robben, Wesley Sneijder en Robin van Persie. Zij waren er bijna tien jaar geleden ook al bij toen Frankrijk met 4-1 werd verslagen op het EK in Zwitserland. Ze scoorden alledrie in die wedstrijd. De 10-jarige Timothy zag het in zijn Oranjeshirtje allemaal op te televisie. Dat hij ooit nog eens met deze spelers op het veld zou. Nee, bij Timothy Fosu-Mensah krijg je de lach niet van zijn gezicht. — Timothy Fosu-Mensah met bondscoach Dick Advocaat in het Stade de France.