donderdag 31 augustus 2017

Ons Oranje! Robben: 'Kans aangrijpen met handen en voeten'

Robben: 'Kans aangrijpen met handen en voeten'
Een terechte nederlaag. Veel meer kon aanvoerder Arjen Robben er niet van maken. "We verliezen van een ploeg die veel beter is. Dit was teveel van het goede voor ons." In de eerste helft gaven we niet thuis. Dan loop je echt alleen maar achter die bal aan "Mochten we het niet halen dan verlies je het niet op zo'n avond, dan laat je het ergens anders liggen", zo oordeelde Robben voor de camera van de NOS. "Het is jammer, maar dit was teveel van het goede voor ons." Wel had de captain gebaald van het passieve spel van zijn team voor de pauze. "In de eerste helft gaven we niet thuis. Dan loop je echt alleen maar achter die bal aan. En dan heb je hem een keer en dan ben je hem binnen drie seconden weer kwijt. Dan wordt het wel moeilijk." Tegendraads inkoppen Robben had zelf dé kans op de gelijkmaker. Op aangeven van Quincy Promes kopte de aanvaller de bal niet goed in. "Daar baal ik van. Ik wilde hem tegendraads in de andere hoek koppen", verklaarde hij. "Die moet er in." Hoewel de nederlaag ook bij de aanvoerder van het Nederlands elftal hard aankwam, zag Robben toch nog lichtpuntjes. De nederlaag die Zweden op bezoek bij Bulgarije had geleden, biedt Oranje immers ook nog kansen. "Die kans moet je niet met twee handen aangrijpen, maar met handen en voeten. Drie wedstrijden winnen en dan ben je er. Op naar Bulgarije." Frankrijk veel te sterk voor OranjeLees hier het wedstrijdverslag.