dinsdag 29 augustus 2017

Ons Oranje! Vrienden Pröpper en Van Ginkel eindelijk samen bij Oranje

Vrienden Pröpper en Van Ginkel eindelijk samen bij Oranje
Ze kennen elkaar al zo'n beetje hun hele leven, Davy Pröpper en Marco van Ginkel. Maar tegelijkertijd bij Oranje zaten ze tot nu toe nog nooit. Daar kwam gisteren, maandag 28 augustus, eindelijk verandering in. Beide spelers meldden zich namelijk maandag in Noordwijk, waar het Nederlands elftal zich verzamelde voor de belangrijke interlands tegen Frankrijk (donderdag 31 augustus, 20.45 uur) en Bulgarije (zondag 3 september, 18.00 uur). Bijzonder gevoel En dat gaf wel een bijzonder gevoel, zo gaven ze toe. "Voor het eerst samen, dat is mooi", reageerde Pröpper. "We zijn al lang met elkaar verbonden", vulde Van Ginkel aan. "We hebben natuurlijk bij Jong Oranje een paar keer bij elkaar gezeten, maar bij het grote Oranje hebben we elkaar eigenlijk de hele tijd misgelopen. Dit is de eerste keer, dus dat is leuk." Maar naast vrienden zijn de twee internationals de komende wedstrijden ook concurrenten van elkaar. "Uiteindelijk zijn we allebei middenvelders", wist ook Van Ginkel. "Hoewel we natuurlijk op verschillende posities kunnen spelen. Maar er zijn meerdere middenvelders hier. Dus we zullen het wel zien."