dinsdag 1 augustus 2017

Opening ambassadekantoor Minsk

Nederland is nu ook vertegenwoordigd met een diplomatieke missie in Minsk, namelijk een ambassadekantoor in de Wit-Russische hoofdstad.

28 juli ambassade gesloten
De ambassade is op vrijdag 28 juli gesloten in verband met de verjaardag van H.M. Koning Maha Vajiralongkorn. Klik hier voor meer informatie over de officiële sluitingsdagen van de ambassade.

Reclasseringsvrijwilligers gezocht in Buenos Aires
Bureau Buitenland van Reclassering Nederland zoekt Nederlandstalige vrijwilligers die bereid zijn om regelmatig Nederlandse gedetineerden te bezoeken. Houdt u van vrijwilligerswerk dat uitdagend en boeiend is en u tevens een kijkje geeft in een heel andere wereld dan u gewend bent? Dan is deze oproep u op het lijf geschreven.

Consulaat-Generaal Sydney Nieuwsbrief #33, juli 2017
Hier vind je de nieuwsbrief van het Consulaat-Generaal te Sydney van juli 2017.

Permanente registratie als kiezer buiten Nederland
Op 1 april 2017 is de Kieswet veranderd waardoor u zich voortaan nog maar één keer 'permanent' hoeft te registreren. Bent u eenmaal geregistreerd dan krijgt u automatisch uw briefstembewijs toegestuurd.

Mobiliteitsuitdagingen Maleisië
Mobiliteit is één van de stedelijke uitdagingen in Maleisië: verkeersopstoppingen leiden tot luchtvervuiling en productiviteitsverlies. De Maleisische overheid zet in op stimuleren van openbaar vervoer, elektrische auto's en zelfs op fietsen.

Veel potentie voor Ocean Thermal Energy Conversion in Maleisië
Uit onderzoek naar de potenties voor het winnen van duurzame energie uit de oceaan komen voor Maleisië wisselende uitkomsten. De golf energie, getijdenstroom en getijdenverschil zouden maar nauwelijks de randvoorwaardes behalen om ooit winstgevend te kunnen worden. Echter, de potenties voor het winnen van energie uit een verschil in warmte tussen verschillende oceaan lagen (Ocean Energy Thermal Conversion; OTEC) zijn in Maleisië niet te missen. Voornamelijk in de Sabah trog, waar een verschil...

Stimulering van Biobased Economy in Maleisië
De Maleise overheid heeft duidelijke ambities in de Biobased Economy met de Nationale Biomassa Strategie 2020 : verwaarden en verduurzamen.. Deze strategie richt zich vooral op de palmoliesector,aangezien deze sector veruit de grootste hoeveelheid biomassa levert. Deze stratiegie wordt ondersteund door beschikbaarheid van fondsen en matchmaking capaciteit van verschillende overheidsorganisaties.