donderdag 17 augustus 2017

Overlijdensbericht Ambassadeur Karel Hartogh

De Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden te Bangkok deelt met groot leedwezen mede dat Zijner Majesteits Ambassadeur te Bangkok, Z.E. Karel Hartogh, op zaterdag 5 augustus 2017 in Nederland is overleden.

Dit is een test

Pop-up ambassade E4U bij Sziget festival in Boedapest
Komt u tijdens het Sziget Festival in Boedapest onverhoopt in de problemen? Dan kunt u voor praktische zaken terecht bij de internationale pop-up ambassade op het festivalterrein. Dit consulaire steunpunt is herkenbaar aan de naam 'E4U' (Embassies 4 You) en is van 13 tot en met 16 augustus dagelijks geopend van 12.00 tot 19.00 uur bij Csónakház (Hongaars voor "boothuis").

Ambassade in Qatar gesloten op zondag 3 en maandag 4 september 2017 vanwege Eid Al-Adha.
Beste bezoeker, graag maken wij u erop attent dat de Nederlandse ambassade in Qatar gesloten zal zijn op zondag 3 en maandag 4 september 2017 vanwege Eid Al-Adha (Offerfeest). Op dinsdag 5 september zal de ambassade weer operatief zijn.

Open Huis Consulaat-Generaal Shanghai
Nieuw in Shanghai? Ontdek wat het Consulaat-Generaal voor jou kan betekenen! Op 8 september rollen we de Oranje Loper uit voor alle (nieuwe) Nederlanders in Shanghai. Registreren: voor 4 September via sha-dd@minbuza.nl

Ambassade Madrid zoekt een medewerker (m/v) voor een parttime functie 'Secretarieel Administratief Medewerker Bedrijfsbureau'
SPECIFIEKE FUNCTIE-INFORMATIE Secretarieel Administratief Medewerker Bedrijfsbureau De Senior Secretarieel Administratief Medewerker Bedrijfsbureau heeft als aandachtsgebied de algemene ondersteunende en secretarieel administratieve taken op de ambassade.  Hij/zij is tevens eerste aanspreekpunt voor een van de afdelingen en neemt zelfstandig beslissingen bij het beoordelen van belang en urgentie van de werkzaamheden voor het bedrijfsbureau in het algemeen.

Ambassade Madrid zoekt een medewerker (m/v) voor een parttime functie 'Consulair medewerker'
SPECIFIEKE FUNCTIE-INFORMATIE Consulair Medewerker De Consulair Medewerker (consulair algemeen) is primair belast met werkzaamheden op het gebied van (onderdelen van) de consulaire dienstverlening en het leveren van logistiek- administratieve ondersteuning.

Toespraak de Chargée d'Affaires herdenkingsbijeenkomst Kanchanaburi
Op dinsdag 15 augustus vond in Kanchanaburi de jaarlijkse herdenkingsbijeenkomst plaats ter nagedachtenis van de Nederlandse slachtoffers van de aanleg van de Birma Siam Spoorlijn. Na de toespraak, het Taptoesignaal gevolgd door twee minuten stilte en het zingen van het Wilhelmus vond een kranslegging plaats bij monumenten op de begraafplaatsen Don Ruk en Chungkai. De Chargée d'Affaires a.i. Susan Blankhart sprak tijdens de herdenking in Kanchanaburi de volgende woorden op de erebegraafplaats :